Egy forgós fékeknél ez lett a tuti megoldás a problémámra:
"Weinmann vagy Altemburger oldalhúzós fék. Nem egy komoly darab sajnos, elég nehéz beállítani. Emellé viszont legalább a fékereje is elhanyagolható… Ha meghúzod a kart, ezeknél nagyon látványosan nem szinkronban mozog a két pofa, hanem először elindul az egyik, majd az eljut az útjának nagyjából a feléig, és csak akkor mozdul a másik. Ha nincs központosan beállítva a féktest a kerékhez képest, akkor az egyik pofa folyamatosan a felnihez ér egy kicsit, és amikor behúzod a féket, akkor látványosan csak az egyik pofa mozdul el, a másik elmozdulása valójában a féket csavarja központos helyzetbe. Ha elengeded a kart, a rugó visszahúzza a rendszert a korábbi nem központos helyzetébe. Nézd meg, hogy erről van-e szó.
Ha igen, be kell állítanod a féktestet az abroncshoz képest központosra. Ha nem akar úgy maradni, és egyfolytában elállítódik, akkor be kell tenni a féktest és a villaváll/fékhíd közé egy recézett alátétet, ezekhez ha jól emlékszem gyárilag nem volt.
Évekig mentem ilyen fékekkel, komoly türelemjáték az élet velük, viszont arra tökéletesek, hogy megtanuld a forgalmi szituációkat nem a fékrendszeredre hagyatkozva megoldani :)"
(forrás: HBalage 2011. március 31. Bikemag)