lójusz Creative Commons License 2014.09.27 0 0 57644

Tiszteletem az Uraknak!

Egy igen kellemetlen ügyben szeretném kikérni a véleményeteket.A tegnapi nap folyamán elvittem egy szerelőhöz vezérműszíj cserére hőn szeretett 2003-as gyártású 1.5 dci talicskámat.A csere megtörtént,GATES vezérműszíj,GATES feszítő csapágy és HANS PRIES vízpumpa került az autóba.(A szerelő cserélte az előző vezérlés szettet is)A csere után az autó rendesen indult, semmi rendellenes zaj, vagy bármiféle hibára utaló tünet nem mutatkozott.A szerelő kiállt a kocsival a műhelyből,leállította,rendeztem a számlát,beindítottam az autót, és elhajtottam. Kb.3 kilométert mehettem,hideg motorral,olyan 80-85km/ó sebességgel,mikor kerepelni kezdett a motor,kigyulladt minden indításkor is világító visszajelző,és a motor leállt. A kelepelés csak 2 másodpercig tartott. Első reakció,elszakadt, vagy leugrott a vezérműszíj. A szerelő visszavontatott a műhelyébe,megbontotta a vezérlés burkolatát,és szörnyű látvány fogadta,fogadott.A vezérmű szíjból csak a szövetszálak maradtak. Tovább bontva kiderült,hogy a vízpumpa nem mozdul.Azaz valószinűleg az zabálta meg a vezérmű szíjat.Kérdésem a következő:Lehet-e szerelési hiba a fent említett probléma oka? Lehet túlfeszíteni a vezérmű szíjjat,és ezzel a vízpumpát? (A vízpumpa az unix katalógus szerint gyári minőség, több neves márka beszállítója)A hengerfejben milyen károkat okozhatott a vezérlés "átugrása"? Mekkora a várható javítási költség? Hogyan lehet bizonyítani a hibás alkatrészt,vagy szerelést? Köszönöm a válaszokat.