Törölt nick Creative Commons License 2014.09.24 0 0 626636

2012-vel hagyjatok már. Pontosan vissza lehet nézni, hogy azok a dobogós helyek hogyan jöttek össze. Általában (vagy inkább mindig) mások balszerencséjéből profitált, különösen Hamiltonéból. Az a teljesítmény vb 5-6. helyre volt jó, és nem többre. Ez persze megsüvegelendő produktum volt még így is visszatérőként, de semmi átütően elképesztő nem volt benne. Kiemelkedő sportteljesítményt pl. egyet se tudok tőle abból az évből. 2013-ban pedig semmiféle fizetés nélküli szabadság nem volt, annyi csupán, hogy Gro megkapta a számára kedvező hosszabb tengelytávú autót, és voila, rögtön megjelent az élmezőnyben. Azt se felejtsd ki, hogy Szingapúrban műszaki hiba vette ki Kimi elől Grosjeant, Koreában pedig tetemes hátrányban, és épp Kimi számára a legjobbkor bejött az SC, amivel elhalászta érdemtelenül a 2. helyet, ezt leszámítva az új beállításokkal a francia a fejére nőtt, és szépen kezdett kiderülni, hogy jobb pilóta nála (vagy legalábbis van annyira jó). 2012 az első teljes éve volt, és pont ugyanannyi kihagyás volt mögötte, tehát ez ne legyen már mérvadó kettejük összehasonlításánál.

 

2007-2008 se volt semmi extra, ez utóbbi főleg nem, mindkét évben magasan legjobb autó volt a Ferrari, ehhez képest eléggé kellett a McLaren belharc, meg az utolsó 2 futamos paktumgyanús kiesések, na meg Massa TO-ja ahhoz az 1 pontos vb-hez.

 

Amit el kell ismerni Kimitől, hogyha elkapja a fonalat, akkor stabilan szállítja a pontokat. Soha nem produkál átütően, de a stabilitása nagyon nyerő helyzetbe hozta 2003-ban, 2007-ben és 2012-ben is. Ezen kívül azért azt is jól látni, hogy nem egy szint a szintén atomstabil Alonsoval, és inkább Massához mérhető a tehetsége. Ő is jó, de ő sem elképesztő szupertehetség F1-es szinten. Azt elismerem, hogy ez a 100+ pont nem a valós helyzet, de az biztos, hogy a legjobb Kimi nem lenne képes legyőzni a legjobb Alonsot 1 szezontáv alatt.

Előzmény: exeogyuri (626628)