Fiery Creative Commons License 2014.09.24 0 0 155473

Ez teny, de a vasarlok tulnyomo tobbsege nem egy adott modellt akar vasarolni, hanem egy adott markan belul nezelodik. Nem ugy megy be az atlag (na jo, az atlagnal kicsit tehetosebb) utca embere a Rolex butikba, hogy Submarinert akar venni, hanem hogy Rolexet akar venni. Ott bent maximum elmondja az elado, hogy melyik modell mirol erdekes, de vegeredmenyben ugyis az fog donteni, hogy melyik Rolex passzol a vasarlohoz, melyik tetszik neki, vagy epp hogy melyikre van penze.

 

Autos hasonlattal elve: ha az ikonikus modellek ennyire lenyegesek lennenek, mindenki csak S-osztalyt venne a csillagos szalonban, es a legujabb, friss, mult nelkuli modellek csak porosodnanak a szalonokban. Holott meg pont forditva van :)


Persze az oraiparban fontos az is, hogy legyenek sarokkovek, olyan modellek, amik nagy multtal, nagy hirnevvel rendelkeznek, de ez inkabb a marka altalanos arculat epitesehez kell, mintsem hogy egy adott modellnek be kellene futnia. Plusz, markankent sokszor egy, maximum 2 ikonikus modell van csupan, tehat ha a Zenith idoben kapcsol, es rafekszik egy adott modellre vagy modell csaladra, akkor szivos munkaval tud ikont krealni a "semmibol" is :) Nyilvan egy Rolex-szintu ikonikus modell valasztekot (DateJust, Day-Date, Daytona, Explorer, GMT, Submariner), plane a semmibol keptelenseg 1 emberolton belul felepiteni, de nem is gondolom, hogy ez lenne a cel. A Pateknak pl. nincs is igazan ikonikus modellje, hacsak a Nautilust nem szamitjuk annak, es megis jol elboldogulnak :))

Előzmény: dexter0719 (155471)