contributor Creative Commons License 2014.09.20 0 0 12844

Rozsdára nagyon nem ajánlott kittelni. Ideális lenne (tartósság szempontjából) a régi karosszériaelemek gyári újjal való cseréje. Pár évig jó lehet az is, amivel próbálkozol. Ha a rozsda átrágta magát a lemezen, akkor flex + hegesztés. A rozsdaátalakítók nem annyira jók, mint ahogyan azt a gyártóik állítják. Célszerű tehát a lehető legtöbb rozsdát eltávolítani (egyes részeken segíthet a homokfúvás). A rozsdaátalakítóval lekezeled a rozsdás részeket, vársz pár órát (a gyártó előírása szerint), magas nyomású vízsugárral tisztára mosod, hőlégfúvóval megszárítod. Ezt megismétled. Ha egyes részeket le tudtál fémig csiszolni, akkor arra is korróziógátló alapozó (pl. HB Body 989 2K epoxy) megy (ha szabad szemmel nincs is rozsda, az még nem jelenti azt, hogy tényleg nincs). Csiszolás. Második réteg 2K-s epoxy-alapozó. Erre most már mehet helyenként a kitt, de nagyon vékonyan. Az se mindegy (a vastagságon kívül) a tartósság szempontjából, hogy milyen fajta/minőségű a kitt (van olyan, amit csak csupasz fémre lehet felvinni a gyártó szerint! - ilyen esetben van, aki a kittre fújja az epoxy-alapozót, van, aki figyelmen kívül hagyja a gyártó ajánlását), milyen a hőmérséklet (pl. infrával sietteted-e a száradást), a páratartalom stb.

Előzmény: ksyy (12843)