DJ. Bakter Creative Commons License 2014.09.20 0 0 411800

Az ívkorrekció pontos többletköltségét nem tudom.

Annyit tudok, hogy hol lesz ívkorrekció, már leírtam, a nyomvonal kb. 10%-án.

De mivel a földmű építése a PÁLYA építésének kb 30%-a, és az "a" 110 milliárd pedig nem csak pálya (annak olyan 40-50% a lehet pálya), ezért érzésem szerint 50%*30%*10%=1,5% a többletköltség. Ez nem konkrét szám, csak az én becslésem.

Ebből az árból (biztberrel) 2 helyen lehetne csinálni Dinnyés/Millér/Nagylapos típusú keresztkapcsolatot.

 

"Tehát folytatódik a mutyizás a vasút körül, ami az elmúlt évek során rendszerszinten kialakult, felesleges is bármilyen szakmai érveket felhozni - éveken át lesz vgz-i menetrend 10-15 km-es állomásközökkel..."

 

Miután én nem vagyok benne még 1%-ban sem a döntéshozói folyamatokban, ezt nekem hiába mondod. Nem fogok tudni elrendelni ívkorrekciót, sem kivetetni, sem betetetni sem nagysugarú, sem kisebb sugarú kitérőt.

 

A kitérőkkel kapcsolatban: próbáltam kiszámolni ezt a "dinamikusabban kezelt két vágány" c. opust (amit Te és Nachtstern is írtatok), de valahogy nekem nem jön ki a matek :(   A vonali előztetés olyan hosszú idő, hogy addig tuti jön szembe valami. Másrészt Te korábban azt is mondtad emlékeim szerint, hogy nem érdekes hogy nem nagysugarú, az a lényeg hogy legyen kitérő. A sima kitérővel osztott állomásközök pedig tényleg csak vis maior esetén jók, mert (Nachtstern szerint) 40-re lelassítani és felgyorsítani nem éri meg.

Előzmény: István Gyuri (411793)