potyo2 Creative Commons License 2014.09.18 0 0 53111

Igen... feltéve, hogy ismered a karakterisztikát. Én sajnos nem találtam az enyémben levő jeladó karakterisztikájáról semmi normális adatot. Az, hogy 20 fokon 5k, 100 fokon 300ohm az ellenállása, az minden, csak nem karakterisztika. Minimum 10 fokonként kellene tudni a várt értéket, vagy pedig az NTC (vagy amilyen szenzor épp) karakterisztikájának együtthatóit ismerni, hogy az ember normálisan ki tudja mérni. Jó, rá lehet fogni, hogy nemnagyon szoktak eltérni a tipikus NTC-től, de ismerjük az autógyárakat, bármikor bármilyen nyakatekert marhaság eszükbe juthat.

 

Ellenben azt meg lehet csinálni, hogy kiveszed a helyéről a jeladót (de a drótját rajtahagyod), beteszed egy hőmérővel együtt egy valamilyen edénybe, amiben víz van, teszel bele még egy merülőforralót (vagy alá valami melegítőt, stb.)  kavargatod a vizet, figyeled a hőmérő által mutatott értéket, és közben azt is figyeled, hogy az ECU mennyinek érzékeli a diagnosztikán keresztül. De akkor már egyszerűbb beindítani a hideg motort és menni egy kört, és úgy figyelni az ECU által látott hőmérsékletet. Mondjuk ezzel nem tudod meg, hogy a szenzor a rossz, vagy a drótjában van érintkezési hiba, vagy az ECU a hibás, de az átmeneti ellenállást kizárja, ha egy átmozgatás után is ugyanúgy viselkedik, így marad az ECU meg a szenzor. Ha van kéznél próbára mindkettő, akkor egyszerű kipróbálni, ellenkező esetben az ECU ritkán szokott ilyen téren meghibásodni, így statisztikai alapon meg lehet venni próbára egy hőmérséklet jeladót.

Előzmény: jocijocó (53110)