Mi köszönjük a Fortepan ötletgazdáinak és üzemeltetőinek az oldalt, hatalmasat alkottak! Különösen köszönjük a sok szép hajós felvételt! Később, ha időm engedi, részt veszek majd a tag-golásban, most egyelőre néhány kiegészítés, észrevétel az elsőként megadott gőzhajók címkéhez:
27652, 27712, 27649 fotókon a KULPA gőzhajó látható.
27678 fotón a STEFÁNIA gőzhajó látható.
27719 fotón az egyik ingahajó, talán a TURUL látható.
31902 fotón a DGT CARL LUDWIG és JOSEPH CARL hajója látható az előtérben.
46344 fotón a vélhetően a DGT ESZTERGOM gőzöse látható.
20238 fotón a BAGOMÉR gőzös látható.
03982 fotón a KÉKES gőzös látható.
03802 fotón középen a KOSSUTH, előtte a ZOLTÁN, a rakpart mellett a SZABADSÁG gőzös látható.
51681 fotón az FK 306 gőzös látható.
50404, 50500, 50499 fotókon a KÖRÖS gőzös látható.
51565 fotón a TÁNCSICS mögött a KÖRÖS látható.
12066 fotón egy MESZHART, Magyar Szovjet Hajózási Rt. kéményszalag látható.
07712 fotón a DUNAFÖLDVÁR gőzös látható.
27282 fotó 1900-ban készült, ekkor Fiume közvetlenül Magyarországhoz tartozott közigazgatásilag (Corpus Separatum), nem Horvátország része volt. A felvétel az Adamich molóról készült a háttérben a Keleti rakpart mellett a víz felőli hajó, kéményén a hatágú csillaggal, a Magyar Horvát Tengeri Gőzhajózási Rt. (Ungaro-Croata) BUDAPEST gőzöse.
27281 fotó 1903-ban készült, ekkor Fiume közvetlenül Magyarországhoz tartozott közigazgatásilag (Corpus Separatum), nem Horvátország része volt. A fotón valóban a Cunard Line CARPATHIA nevű kivándorló hajója látható, érdekessége, hogy ez a hajó ebben az időben a Fiume-New York útvonalon közlekedett és ő mentette meg a TITANIC túlélőit 1912-ben.
52970 fotó 1917-ben készült, ekkor Fiume közvetlenül Magyarországhoz tartozott közigazgatásilag (Corpus Separatum), nem Olaszország része volt. A felvétel a Mária-Terézia mólóról készült és a Magyar Horvát Tengeri Gőzhajózási Rt. (Ungaro-Croata) LOVRANA gőzösét ábrázolja.
52929 fotó 1917-ben készült, ekkor Fiume közvetlenül Magyarországhoz tartozott közigazgatásilag (Corpus Separatum), nem Olaszország része volt. A felvétel a Mária-Terézia mólóról készült és a Magyar Horvát Tengeri Gőzhajózási Rt. (Ungaro-Croata) GÖDÖLLŐ gőzösét ábrázolja.
07042 fotó 1918-ban Fiume még közvetlenül Magyarországhoz tartozott közigazgatásilag (Corpus Separatum), a két háború között lett Olaszországé, és csak a II. Vh. után Jugoszláviáé, tehát a Horvátország címke téves. A fotón a Magyar Horvát Tengeri Gőzhajózási Rt. (Ungaro-Croata) PANNÓNIA gőzöse látható a Szapáry rakpart mellett.
19930 fotó véleményem szerint 1918 előtti mert kizárólag Ungaro-Croata hajók láthatóak a kikötőben, tehát ekkor Fiume még Magyarországé. Baross rakpart nem volt, csak Baross kikötő, de ez a felvétel nem ott készült. A Felvétel a Dániel mólóról készült és az Adamich mólót ábrázolja, a móló másik oldalához kötve a Magyar Horvát Tengeri Gőzhajózási Rt. (Ungaro-Croata)hajói: a VELEBIT gőzös jobbra, balra a BAKAR gőzös orra. A háttérben jobbra az Adria Palota, mely az Adria Magyar Királyi tengerhajózási Rt. igazgatási épülete volt és nevét is a társaságról kapta, középen pedig a Magyar Királyi Tengerészeti Hatóság épülete.
15673 fotó A DGT WIEN gőzösét ábrázolja a Dévényi Kapunál (Porta Hungarica) az osztrák oldalról fényképezve, azonban a megadott évszám (1925) hibás, mert a dévényi sziklaszirtre épített milleniumi emlékművet (Árpád vezér), amely a fotón látható, a csehek 1920-ban lerobbantották. Ennek megfelelően, a felvétel csak 1912-1920 között készülhetett, mivel a hajó építési éve 1912.
30270 fotón nem gőzhajó látható, hanem a CSPD csehszlovák hajózási vállalat egyik diesel-elektromos lapátkerekes vontatója.