"ha nem lenne minden állomás minden váltókörzete vmax=100 km/h-s."
Ez a HC hiba (sínfej-hajszálrepedés) miatt van. Most úgy tűnik, hogy különböző javítási technológiákkal (köszörülés kis- és nagygéppel) az év végére ezek megszűnnek.
"De Tatabánya belterülete is vmax=80 km/h Alsógalláig, meg a Herceghalom-Biatorbágy állomásköz is egy rakás trágya"
Épp ezért van (lesz) az átépítés. Ha mondjuk teszem azt csak rostálsz, attól még ott marad a szar alépítmény, és a helyenként 40(!) éves pálya, ami elmegy mondjuk Részilas-Bátaszék között, de ilyen forgalom mellett nem.
A nyomvonalkorrekción lehet vitatkozni, a teljes szakaszon a 140 vs. 160-on ~2 percet lehet nyerni összvissz, de jelenleg is vannak olyan szakaszok, ahol korrekció nélkül is lehet sebességet emelni, és maradnak majd olyan szakaszok, ahol így sem fognak emelni.
Viszont a Tatabánya-Tata a KfW hitel keretében az 1990-es évek elején lett UIC60-asra átépítve, hogy én ahhoz egy ujjal sem nyúlnék, az is biztos. Pedig ott is terveznek korrekciót.