DJ. Bakter Creative Commons License 2014.09.17 0 0 411662

El kell szomorítsalak, ismerem az oebb.at-t, és azt (is) néztem.

A fél órás ütemes menetrend számomra azt jelenti, hogy egyazon vagy nagyon hasonló vonattípus megy félóránként (pl.  óránként egy RJ+óránként egy IC).

Az S-bahnokat én nem kevertem ide, hiszen hiába mennek 140-nel, ha egyszer mindenhol megállnak (az utazási sebessége alacsony).

Ily módon az előző leírásomban kizárólag a "gyors" vonatokat írtam le, hiszen Te magad írtad, hogy "ha nagyobb városok között lenne normális vasút". Az S-bahnok pedig inkább az elővárost szolgálják, nem a városközi forgalmat. Így a Brenner, ahogy írtad - nem érint nagyobb várost, bár itt a vasútvonal is rövid. Egy hosszabb távon pedig a mindenhol megállós nem annyira játszik.

 

A Klagenfurt-Villachot éppen néztem, de mint írtam, ott is csak a gyorsvonatokat, ahol is 2 db 2 órás ütemből áll össze (Wien-Villach RJ,  Klagenfurt-Tauern IC/EC), bár ezek egymás seggében mennek.

Debrecen-Nyíregy között pedig van félórás követés most is, plusz ütemen felüli vonatok. Tehát van olyan óra, amikor irányonként 3 vonat van :)))

És IC vonattal Db-Ni 49 km 30', Klagenfurt-VIllach 37 km 23'. Melyik a gyorsabb? :)))

Előzmény: Törölt nick (411659)