DJ. Bakter Creative Commons License 2014.09.17 0 0 411658

"Na ez az amit írok. Ez nem az egyik téglát a másikra elv..."

 

Úgy látszik, a mondatot nem olvastad tovább: azt írtam, hogy "vagy esetleg emelni."
Nem tudom, mennyire vagy képben a hazai vasútfejlesztések területén, de a 100-as vonal Albertirsa-Cegléd között 140-re, Cegléd-Pladány között 160-ra lett kiépítve, várhatóan Debrecen felé folytatódik.

A 120-as vonal Szajol-Békéscsaba között 160-as lesz (amint lesz ETCS), az 1-es vonal átépítendő szakasza (Biatorbágy-Tatabánya) szintén."Az viszont elgondolkodtató, ha nagyobb városok között lenne normális vasút (Vmax 160, fél órás ütemes menetrend), akkor sem lenne elég utas? Szerintem igen...."Nyitott kapukat döngetsz: a lehívható pénz nagy része 160-ra emelésekre megy el. Kis lépésekben (a rendelkezésre álló EU forrás függvényében), egyik tégláról (betonaljról) a másikra :))
Lehetne mondani, hogy az állomásfelújításokra elköltött pénz nem egészen ilyen, mert egy-egy pontra nagyon sok pénz megy el, viszonylag kis menetidő spórolásra, de amilyen állapotban van pl. Székesfehérvár, én azért azt sem annyira kérdőjelezem meg. Az összegről persze lehet vitázni :))De egy még azért feltűnt nekem: a bezzegAusztriában a Westbahnon kívül melyik az a vonal, ahol fél órás követésű Vmax=160-as menetrend van?Az Unterinntalra (ami csak 50 km hosszú) még rá lehet fogni, ha minden RJ, IC, EC, REX vonatot beleveszünk.De Grazba csak óránként van, és az is nyomokban megy 160-nal, az Arlbergen, Tauernen, Rudolfsbahnon, Ennstalbahnon, Brenneren 2 óránként.Ehhez képest ma nálunk Miskolc, Debrecen-Nyíregyháza, Szeged, Győr, Békéscsaba felé órás IC követés van (Békéscsabára nem mindegyik IC)Szerintem ez is egy szép eredmény, én máig csodálkozom, hogy bevezetésre került :))

Előzmény: Törölt nick (411655)