vrobee Creative Commons License 2014.09.13 0 0 411482

Arról én nem tehetek, hogy mások máskor mit adtak be, és ezeket milyen lobbiérdekek vezérelték. Arról se tehetek, hogy az EU mit eszik meg és mit finanszíroz. Én a saját véleményemet tudom leírni, ahogy megtettem már öt-hat-akárhány éve is: személyszállításra egy 150-eshez hasonló nyomvonalat nem lehet kihasználni, teherszállításhoz meg a 160km/h-es pálya teljesen indokolatlan pluszköltség. És ezt te is pontosan tudod, és nyilván sokan mások is, akik a Bp-Belgrád szuperexpresszt nyomatják.

 

A szegedi irány fejlesztését viszont pusztán a belföldi forgalom is indokolja, igazából ez benne van a magyar vasúti top10-ben nemzetközi forgalom nélkül is. Az egyetlen kizárólag nemzetközi forgalomra alapuló szakasz a Szeged-Szabadka, ami egyrészt nem túl hosszú, másrészt a városok méretét és távolságát tekintve valós növekedési potenciál van benne. Természetesen valamivel lassabb lenne, mint az álom-tézsévé, hiszen az útba eső nagyobb településeken nem lenne ok nem megállni - viszont extrém dotáció nélkül folyamatos, jó kínálat nyújtható az irányban. Valamint jól ütemezhető, lépésről-lépésre alakítható ki...

Előzmény: trizs77 (411481)