Az Európai TEN-T hálózatok kialakításakor hazánkon keresztül délre a Budapest-Kelebia irányt adtuk be és fogadták el.
Ezt ugye Katona Kálmán megpróbálta pár év múlva felül íratni azon a híres/hirhedt Ciprusi EU Közl.Miniszteri ülésen, amikor mindenféle "A" meg "B" meg "C" mellékirányokat beleíratott az eredeti Helsinki folyosók mellé.
Így került az eredeti Budapest-Kelebia mellé kiegészítő jelleggel a szegedi irány, mint tartalék, ha a kelebiai nem működne.
Tehát az EU-nak 1996 óta, 18 éve nyomjuk a Kelebiai irányt.
Ok.
Kb. 1999-2000,-re a franciák komolyan vették és megvalósíthatósági tanulmány szintig megterveztették az új 150-es vonalunkat, melynek építését 100%-ban ők finanszírozták volna, cserébe X évig ővék a bevétel is.
Annak idején erről, itt ezen a topikon sok szó esett.
-----------------
Jó három éve fűzzük a kínaiakat, hogy az Ő pénzükből, ugyan építsék már meg nekünk a Budapest-Kelebia irányt, mert a tranzit miatt fontos, de nekünk nincs rá pénzünk.
Ok.
---------------------
Most éppen felvethető, hogy akkor mégse a 150-t építsék meg hanem helyette a 140-t, rázzák gatyába a kedvünkért, de ez a hírtelen irányváltás nem fog jót tenni az így is nyögvenyelősen haladó-megálló-mozduló-megakadó tárgyalásoknak.