Ezt állítja Zoran Anđelković, a Szerbiai Vasutak közgyűlésének elnöke.
------------------
no ennek a faszinak se küld tiszteletbeli tagsági meghívót a szerb MENSA szövetség.
A héten több újságíró felhívott, hogy minősítsem az illető állításait, illetve mondjak róla véleményt.
Mindegyiküknek azt mondtam, ezt a hírt tegyék el, most ne hozzák nyilvánosságra és majd jövő április 1-én mint vadi új, és komoly hírt közöljék le.
--------------------
Szabadka = 141.000 lakos,
Új-Vidék = 341.000 lakos.
-------------
összesen = kb. 482.000 fő.
Plusz agglomerációjuk legyen 2x100.000 fő.
Mindösszesen kb. 682.000 fő, nagyvonalúan legyen 700.000 fő.
A 700.000 főből kb. 350.000 fő aktív.
Az aktívak kb. 5%-a utazzon Belgrád felé naponta.
Ez túlzás de legyünk jóindulatúak.
Az 17.500. fő/nap.
Ilyen városokból a főváros, Belgrád felé az aktív népesség kb. 10%-a vonaton utazik átlagban.
Ez 1750 fő/nap., legyen 2000 fő/nap.
Nincs ennyi de kerekítsünk felfelé ennek a Zoran fiúnak a kedvéért.
Ez kb. 4-7 vonat szállítókapacitása.
Mit fog vinni a másik 10-12 vonat ha az üzemidőt reggel 6-tól este 20-ig számoljuk ?
Ha valóban 300-400 km/h-s pályát építtet, akkor az egy teljesen zárt pálya, ahol tehernek helye nincs.
A kínaiak viszont pont teher pályát kívánnak építtetni (övék a pénz) mely 160 km/h kiépítési és 100-120 km/h üzemi sebességű vonal, folyamatos haladásra.
Itt ütközik a civil (mint ez a Zoran gyerek) és a szakmai szempont.
A szakma (itt kínaiak) értik, hogy ha építtet a saját pénzéből egy jó Budapest-Belgrád tehervasutat, akkor azt jól tudja kihasználni és oda jelentős teherforgalmat irányíthat.
A civil pedig (szavazatszerzési és szavazat megtartási) okokból azt szeretné ha valami csili-vili csoda járna ott 400 km/h csúcs- és 300 km/h átlagsebességgel, és pont a városközpontban állna meg valami földalatti űrbázishoz hasonlító szipi-szupi modern állomáson a föld alatt.
Ha bemegy a városokba az új 150-es vonalunk, a túloldalon meg Szabadkára + Újvidékre meg még ahová kérik, akkor nem gyors.
Ha nem megy be, akkor a civilek (utasok felé) nehéz eladni.