trizs77 Creative Commons License 2014.09.13 0 0 411462

Ezt állítja Zoran Anđelković, a Szerbiai Vasutak közgyűlésének elnöke.

 

------------------

 

no ennek a faszinak se küld tiszteletbeli tagsági meghívót a szerb MENSA szövetség.

 

A héten több újságíró felhívott, hogy minősítsem az illető állításait, illetve mondjak róla véleményt.

Mindegyiküknek azt mondtam, ezt a hírt tegyék el, most ne hozzák nyilvánosságra és majd jövő április 1-én mint vadi új, és komoly hírt közöljék le.

 

--------------------

 

Szabadka = 141.000 lakos,

Új-Vidék = 341.000 lakos.

-------------

összesen = kb. 482.000 fő.

Plusz agglomerációjuk legyen 2x100.000 fő.

Mindösszesen kb. 682.000 fő, nagyvonalúan legyen 700.000 fő.

 

A 700.000 főből kb. 350.000 fő aktív.

Az aktívak kb. 5%-a utazzon Belgrád felé naponta.

Ez túlzás de legyünk jóindulatúak.

Az 17.500. fő/nap.

 

Ilyen városokból a főváros, Belgrád felé az aktív népesség kb. 10%-a vonaton utazik átlagban.

Ez 1750 fő/nap., legyen 2000 fő/nap.

Nincs ennyi de kerekítsünk felfelé ennek a Zoran fiúnak a kedvéért.

 

Ez kb. 4-7 vonat szállítókapacitása.

Mit fog vinni a másik 10-12 vonat ha az üzemidőt reggel 6-tól este 20-ig számoljuk ?

 

Ha valóban 300-400 km/h-s pályát építtet, akkor az egy teljesen zárt pálya, ahol tehernek helye nincs.

 

A kínaiak viszont pont teher pályát kívánnak építtetni (övék a pénz) mely 160 km/h kiépítési és 100-120 km/h üzemi sebességű vonal, folyamatos haladásra.

 

Itt ütközik a civil (mint ez a Zoran gyerek) és a szakmai szempont.

A szakma (itt kínaiak) értik, hogy ha építtet a saját pénzéből egy jó Budapest-Belgrád tehervasutat, akkor azt jól tudja kihasználni és oda jelentős teherforgalmat irányíthat.

 

A civil pedig (szavazatszerzési és szavazat megtartási) okokból azt szeretné ha valami csili-vili csoda járna ott 400 km/h csúcs- és 300 km/h átlagsebességgel, és pont a városközpontban állna meg valami földalatti űrbázishoz hasonlító szipi-szupi modern állomáson a föld alatt.

 

Ha bemegy a városokba az új 150-es vonalunk, a túloldalon meg Szabadkára + Újvidékre meg még ahová kérik, akkor nem gyors.

Ha nem megy be, akkor a civilek (utasok felé) nehéz eladni.

 

 

 

Előzmény: v_peti (411455)