APT Creative Commons License 2014.09.10 0 0 155102

Belehergeltétek magatokat ebbe a témába fölöslegesen...

 

Valóban jó, képzett és gyakorlott szakembert egyébként rettenetesen nehéz ebben a témakörben találni. Ez ténykérdés. Annyira, hogy még a márkaszervizekben sincs feltétlenül garancia erre...

A plexit és a rugót, tokcsövet-koronát pedig adott esetben tényleg nem feltétlenül szükséges kicserélni - ám az ügyfelet tájékoztatni feltétlenül kell. Ráadásul az óra az a terület, ahol ma már egy szakszerviznek is meg kellene különböztetni a napi nyúzásra szánt/használt új órát, és a gyűjtő által behozott, vintage gyűjteményi darabot, amit csak alkalmilag és kíméletesen használnak. Ahogy egy oldtimer kocsit sem a napi munkába járós autóval szemben elvárásokkal közelítünk meg... Viszont ezt a szervizek többsége nem teszi meg.

 

Igazándiból én eleve nem hiszek az "egységáras" megközelítésben, szerintem ennek valahogy úgy kellene működnie, hogy az órára ránézésre már tudható, hogy milyen a külső állapota, ez alapján az, hogy a külső vázszerelvényekkel mennyi munka van, az egy szakember számára tudható. Ha az órát láthatóan nem kell polírozni sem, csak egy tisztításra van szükség - akkor felszámolni sem kell a polírozás árát. Ha meg félig-meddig már széjjel van verve - akkor meg eleve közölni kell az ügyféllel, hogy ebből új óra még sok munkával sem lesz már, legfeljebb sokkal szebb és jobb...

A szerkezetnél is rögtön prognosztizálható, hogy mennyi munka egy normál alapszerviz. A járulékos problémák viszont járulékos költségek - és nem kell egyen-árban felszámolni mondjuk egy rugót, ha egyszer arra egyáltalán nincs is szükség (de ez csak a rugóház kinyitása után fog kiderülni), ellenben még látszólag jól működő óránál is kiderülhet, hogy komoly problémák vannak, például tengelyt kell cserélni, stb... Ezekkel akkor kell előállni - ha valóban adott gondok. Nem pedig átalányban ráteríteni mindenkire.

 

Ehhez viszont egyrészt tényleg dokumentálni kellene magát a szervizt, másrészt komoly bizalmi viszonyra volna szükség. Én már annyi, teljesen nyilvánvalóan megbontás nélkül, egyben pucolt (neves/márka szervizből, és bizony drágán kijött) werkkel találkoztam, hogy sajnos teljesen meg tudom érteni, ha sokaknak már nincs bizalma. Ezen lehetne segíteni azzal, ha dokumentálnák a szervizelést - de nem szokás, annyira, hogy csak én csinálom ezt, hobbiból...

Előzmény: ronin s8 (155099)