nofRETRO Creative Commons License 2014.09.02 0 0 49073

Nagyon érdekes masina, ezen az oldalon az aktuális fotó részlete is fent van:

"A Köztemetői vasút mozdonyai
A Budapesti Városi Villamosvasútnak - a BVV-nek - a villamosvasúti vonalainak megnyitásakor a Fővárosi Tanács előírta, hogy ha esetleg a villamosvasút nem válik be, legyenek gőzmozdonyok tartalékban, egy esetleges gőzvasútra való átállás lehetőségét fenntartandó. Ezért 1890-ben négy gőztramwayt vásárolt a BVV 1890-ben, melyeket a Baross kocsiszínben tároltak. Azonban ezen gőzmozdonyok alapvetően nem volt feladatuk.

1891-ben megépült a BVV egyetlen gőzmozdonyos vasútvonala, a mai 37-es villamos vonalán a Rókus kórház és az Új köztemető között, egy szárnyvonallal a Korponai utcán keresztül a Liget térig (ez lett a későbbi 36-os villamosvonal). A négy tartalék gőzmozdonyt a BVV a mozdonyokat átirányította az új vasútra. Később két további mozdony került a vasútra, ám mivel 1893-ban már villamosították is a vonalat, a 6-ost már nem is vették üzembe.

"

http://archive.today/MC0Jz

 A nevet: gőztramway  - beírnám a meghatározásba

Arra tippelek, hogy ez a 6-os pályaszámú, ami a pomázi hév-en járt, de ez csak fikció, talán csak a fotó kedvéért állt be :)

"A 6-os mozdony Pomáz állomáson, a szentendrei vonal megnyitásának idején."

http://villamosok.hu/bhev/jarmuvek/goz/#szemet

 

Előzmény: napocza (49057)