nofRETRO
2014.09.02
|
|
0 0
49073
|
Nagyon érdekes masina, ezen az oldalon az aktuális fotó részlete is fent van:
"A Köztemetői vasút mozdonyai A Budapesti Városi Villamosvasútnak - a BVV-nek - a villamosvasúti vonalainak megnyitásakor a Fővárosi Tanács előírta, hogy ha esetleg a villamosvasút nem válik be, legyenek gőzmozdonyok tartalékban, egy esetleges gőzvasútra való átállás lehetőségét fenntartandó. Ezért 1890-ben négy gőztramwayt vásárolt a BVV 1890-ben, melyeket a Baross kocsiszínben tároltak. Azonban ezen gőzmozdonyok alapvetően nem volt feladatuk.
1891-ben megépült a BVV egyetlen gőzmozdonyos vasútvonala, a mai 37-es villamos vonalán a Rókus kórház és az Új köztemető között, egy szárnyvonallal a Korponai utcán keresztül a Liget térig (ez lett a későbbi 36-os villamosvonal). A négy tartalék gőzmozdonyt a BVV a mozdonyokat átirányította az új vasútra. Később két további mozdony került a vasútra, ám mivel 1893-ban már villamosították is a vonalat, a 6-ost már nem is vették üzembe.
"
http://archive.today/MC0Jz
A nevet: gőztramway - beírnám a meghatározásba
Arra tippelek, hogy ez a 6-os pályaszámú, ami a pomázi hév-en járt, de ez csak fikció, talán csak a fotó kedvéért állt be :)
"A 6-os mozdony Pomáz állomáson, a szentendrei vonal megnyitásának idején."
http://villamosok.hu/bhev/jarmuvek/goz/#szemet
|
Előzmény: napocza (49057)
|
|