Az indító nyomatéknak le kell győzni a mechanika fékező nyomatékát és fel kell gyorsítani a fogó tömegeket.
Mit lehet ezekkel tenni?
1. súrlódások a csapágyakban?
2. súrlódási és hajtogatási ellenállás az ékszíjnál - szíjfeszesség
3. forgó tömegek tehetetlenségi nyomatékának csökkentése?
4. ha már pörög, a kiegyensúlyozatlanságok is zabálják a teljesítményt -más bajok mellett.
Nagyon izmos a késtengely, de azzal itt nincs mit tenni, azonban a nagyobbik szíjtárcsa (és talán a kicsi is) szimmetrikus nagy furatokkal, esetleg utánesztergálással könnyíthető (minél nagyobb átmérőről eltávolítani a tömegeket, ami még nem megy a szilárdság és a névleges tárcsaátmérők rovására).
Meg kell nézni, hogy az indítással minden rendben van-e villamosan, esetleg lehet-e fokozni az indítónyomatékot, ahogy azt előttem írták.
Azért az 1,6 kw ha nem is sok, de meg kéne hogy pörgesse.
/A minap hasonló tüneteket produkáló fűnyírót javítottam meg IMI motoron csapágycserével./