Nos, van Magyarországon kb. 100 db olyan középállomás, amely kétvágányú pályán fekszik. Ennek a két átmenő vágányában alsó hangon van 1200 db kitérő (váltó, kinek ahogy tetszik).
Szerintem a vita arról szól, hogy mindezen 1200 kitérőnek nagysugarúnak kell-e lennie (cs1014 szerint legalábbis igen)
Ez mai áron alsó hangon 100 milliárd forintba kerülne, de nem beszéltünk sem a biztber átalakításról, sem arról, hogy a líra első kitérőjének cseréje esetén egyébként is komoly változtatásokat kellene eszközölni sok állomás egész vágányképen, plusz 4,75-ös vágánytengely-távba be se fér a 800-as keresztkapcsolat.
Átépített állomásokon - mint már én is írtam - elkezdték alkalmazni, meg kell nézni.
Tehát van. Pont olyan ütemben lesz, amilyen ütemben át fogják építeni az állomásokat, vonalakat (évi 50 km).
Tudom, hogy a 30a-n és a 100-ason még nem épült be nagysugarú (legalábbis ilyen célból nem, csak az ívesítés miatt), azokat az állomásokat akkor tervezték, amikor még nem volt ez napirenden.
Tehát lehet beszélni arról, hogy mi lenne, de nem lesz, amíg az adott vonal átépítése nem kerül sorra. Addig ez van, ezt kell szeretni.
-------
Félreértés ne essék, nem vagyok a nagysugarú kitérők ellen. Korábbi hozzászólásaimat vissza lehet olvasni, én magam is mellettük voltam, vagyok.
Az ellen vagyok, amikor nyakló nélkül mindenhova olyat építünk, csak azért mert bezzegAusztriában...
Utána meg sír majd a pályafenntartás, hogy nincs pénze keresztezési középblokkra meg félváltóra meg hydrolink javításra, aztán majd szépen kikerül a lassújel.