Bocsi, nem értem a kérdést. (Csak padlógáznál van jelentőssége?)
Ha nem nyomsz padlót, akkor nem veszed ki a 82 lóerőt sem.
Nyerhetsz egy csomó lóerőt (ingyen!) pusztán azzal, ha megtanulod lepadlózni a gázpedált. Padlógáznál a motor vezérlése meglehetősen sok plusz teljesítményt szabadít fel.
Amit tudni kell:
- a teljesítménygörbét mindig padlógázon mérik, és oda is optimalizálják. Részterhelésen felesleges több üzemanyagot befecskendezni szoftveresen, amikor ugyanezt meg lehet oldani hardveresen is, a bal láb erőteljes használatával.
- a vezethetőség szempontjából nem a teljesítménygörbe legmagasabb pontja számít (maximális teljesítmény), hanem a görbe alatti terület.
- a különböző teljesítményekre hangolt dCi motorok mechanikai felépítésükben is eltérnek. Ebből következik, hogy a dCi motorokban nincs annyi mechanikai tartalék, mint más autógyárak motorjaiban. A magasabb teljesítmény kivétele olyan nyomás- és hőmérséklet terhelést jelent(het), amire a motor alkatrészei nincsenek felkészítve.