Leadfoot Creative Commons License 2014.08.31 0 0 42644

Na, fölébredtem én is Szliács után.

Hát, nem ez volt a legerősebb repülőnapjuk.

Kezdődött ott, hogy a 8 órai kapunyitás helyett valamikor 8:40 körül nyitottak, közben a jegyvásárló asztalok úgy voltak elhelyezve, hogy a kapunál feltorlódott tömegtől az újonnan érkezők nem tudtak odaférni és jegyet venni.

Bejutás után rögtön föltűnt, hogy az (északi) bejárat melletti statik rész nagyon foghíjas (egy lengyel CASA és az osztrákok zöld kígyós PC-7-ese árválkodott ott). a középső statik részen se volt túl komoly a felhozatal. Török Phantomok, 2-2 RAF és Luftwaffe Tornado, köztük a mi Gripenünk. Délebbre - ha jól láttam a svancot - volt még egy (talán brit) Typhoon, de odáig már nem gyalogoltunk el.

Helyet foglaltunk a kordonnál (a füvet lehet, hogy érdemes lett volna lenyírni a rendezvény előtt). Sajnos nem a legtökéletesebb helyen, mert a korábbi évekhez képest a bemutató tengelye egy picit talán délre tolódott, de azért persze nem volt vészes.

 

A programban elég sok volt a vontatottabb, kevésbé látványos töltelék, nagy különlegességet pedig idén nem sikerült összehozni. Két "lightosabb" kötelék lépett föl - az Iskry és a Baltic Bees -, amik közül szerintem az utóbbi szebbet repült. Autó kontra repülőgép gyorsulást pedig szerintem soha nem lenne szabad repülőnapra szervezni.

Nagyvas-fronton cseh Gripen, a hazaiak 29-ese és a holland 16-os volt látható, ezek közül szerintem az utóbbi repülte a legszebbet, bár a szlovák MiG-et nagyon meg kell becsülni, innentől fogva sose tudhatjuk, mikor láthatjuk utoljára repülni.

 

Sajnos a nyitóképből megint kimaradt a Tu-154-es, helyette egy Jak-40 ugrott be.

Veres Zoli szokás szerint odatette magát, bár a tavalyi - jó értelemben vett - elborult produkciójától az idei azért elmaradt.

 

Volt néhány műsorszám, aminek nem tett jót, hogy kicsit távol volt a bemutató, pl. a wingwalk-olás.

A Spartan - ezúttal egy látványosabb, sötétebb festésű MC - repülésénél se volt annyi "hűha" a közönségtől, mint általában. Egyébként a programon egy egész picit változtattak, a felszállás nagyon látványos volt.

 

Ezért a programért elég húzós volt a 12 eurós belépő (az már Kecskemét-kategória...), de azért megérte kiugrani.