DJ. Bakter Creative Commons License 2014.08.31 0 0 411010

"A V0 kitalálói - szerintem - nem végeztek alapos forgalmi számításokat arra, mire is kivánják használni ha elkészül?"

 

Nem értek egyet.

Pont Te tudod a legjobban, hogy a tanácsadó eléggé széles skálán található eredményeket képes kihozni.

(Ha mellékvonalakon kell forgalmat szüneteltetni, akkor azt is be lehet bizonyítani, de az ellenkezőjét is. :))

 

Az egy dolog, hogy jelenleg mennyi tehervonat közlekedik a Duna-hídon (ez eléggé egzakt, Te is, én is megszámolhatom, ha van rá 3x24 órám).

Bár hivatalos helyen elhangzott ez a mondat is - amiből következtetni lehet erre a számra:

 

"A jelenlegi Tehervonati Közlekedési Rend szerint a fővárosi vonalakat terhelő 162 vonat többsége kényszerből igényli a fővároson való áthaladást. Átlós útirány („V0”) kiépítésével ez 8 -10 vonat/napra csökkenthető" (Köller: OVK korreferátum, MTA KTB ülés)

 

A varázslat, hogy távlatban mennyi tehervonat FOG közlekedni. Ezzel kapcsolatban bárki bármit leírhat, hiszen már nem igazán fogunk élni, amikor ezt megtudjuk.

A V0 tanulmány 7.10. ábrája alapján 2041-ben, a V0 Duna-hídon ez 72+81=153 vonat/nap.

 

Ezen (jelen és jövő) adatok alapján óránként nem 2, hanem ~6 (3 pár) vonat használja a vonalat. (Nálad kissé összekeveredett az irányonként vagy összesen...)

 

Itt kell megállni, és megkérdezni, hogy valósak-e az adatok? Aki nem akar V0-t aszerint túlbecsült ez a szám, aki akar V0-t aszerint igen, ennyi van, de lehet még több is.

A szakértő pedig arra hajlítja az eredményt, amerre a megbízó kívánja.

 

"az építő cégeknek viszont bomba üzlet, ez nem tagadható"

 

Kinek jön a V0 jól?

- Az építőknek tényleg, mert van mit építeni. De ne csináljunk már úgy, mintha egyébként nem lenne. Ennyi pénzért bőven lehetne mit építeni a jelenlegi vonalainkon is, az EU pénzre ütemezett fejlesztéseken KÍVÜL.

- A MÁV-os forgalomirányításnak, forgalmi szolgálatnak valószínűleg jól jönne, mert kevesebbet kellene gondolkodni, hogy hogyan vigyen át egy tehervonatot. :))

- A politikának is jól jön, mert egy ÚJ vonal - kampány témában - mindig többet ér, mint egy meglévő felújítása.

 

Kinek nem jön jól a vonal?

- A pályavasútnak: lesz 113 km új vonal, amit karban lehet tartani, de az ebből a pénzből rendbe hozható ~300 km pedig marad ugyanolyan sz*r.

- Az adófizetőknek, mert értelmetlen beruházásra HITEL-t veszük fel, amit majd ők fizetnek vissza.

Előzmény: trizs77 (411006)