István Gyuri Creative Commons License 2014.08.30 0 0 410998

DJ. Bakter: 1. A 8. ábrán a javasolt járműigény napközben 12 Flirt, semmi más. Ha mindenhol szoros a fordulás, akkor kell a 70-71 rendszerre 3+4+5=12 szerelvény.
Elég ez? Az van írva, hogy "ezért továbbra is fenntartja a (pl. a GYSEV gyakorlatával összehasonlítva extrém) hosszú fordulási időket."

A szóló Flirtnél még a MÁV-nál is elfogadott a 10 perces fordulás (bár az is több, mint a gyseves vagy más országok gyakorlata).

Az ingavonatoknál van extrém normaidő a MÁV-nál, az továbbra is figyelembe lenne véve..

 

Ez mind szóló Flirt lenne?

Igen, de utalás is szerepel benne arra, hogy ennek feltétele van....

A csúcsidőszakokon kívül pedig a 70+71 vonalak valamennyi vonata kiállítható az új motorvonatokból (amennyiben a napközbeni un. „völgyidőszakokban” valóban elegendő az egy egység 200 fő befogadóképességű motorvonatok alkalmazása).

Ez csak egy alapjavaslat, amit lehet és szerintem is kell finomítani - de annó is volt egy alapelképzelés a 70-71 vagy az ITF-OST menetrendjére is, ami aztán alakult, formálódott. A lényeg úgyis a csúcsidőben szükséges kocsiszám, az hogy napközben a leírtaknál végül is több kell, az nem olyan vészes.

Ami még a 10 évvel ezelőtti  új menetrend (és szerelvényforduló) egyik érdeme, hogy azt több javaslat közül választották ki (eszközigény, energiaigény, utasok jobb kiszolgálása, várható utasszám- és bevételnövekedés, részletes számítások alapján) - nem pedig a mutyizás megy, mint az elmúlt években a menetrendek körül, ahol hatalmi szóval lehet valamit elérni, vagy más javaslatokat blokkolni...

 

2. A 6. ábrán ha S70 csak 4 szerelvény, akkor Vácon 10' a fordulás. Ez annyira nem is hosszú, mint ami cikkben szerepel: ("a jelenleg alkalmazott túlzóan hosszú fordulási normaidők nem lennének szükségesek")

3. Délutáni csúcsban a 71-es elvisz 16 motorvonatot? Az 8 dupla szerelvény, amivel arra következtetek, hogy nem a jelenlegi, hanem valamilyen sűrített menetrend van számítva.

A kettő összefügg és majd, ha felkerül egy részletes terv, akkor kiderülne, hogy a javaslattevő azt szerette volna elérni, hogy minél kisebb legyen az energiafelhasználás is, ezért délután nem a Flirtek jönnének szerelvénymenetben vissza, hanem azok váci személyvonatként jönnének, ezért lenne hosszabb a 71-es gyorsítottak fordulóideje, nem lenne sűrített menetrend a 71-esen.

Előzmény: DJ. Bakter (410992)