vandras86 Creative Commons License 2014.08.30 0 0 57462

Sziasztok!

 

A járgány egy 2005-ös évjáratú, benzines, 1.4 8V.

Igyekeztem átböngészni a topicot, de nem találtam infót a felmerülő kérdéseimre. Az alábbiakra szeretnék így -remélhetőleg megnyugtató- választ kapni:

 

1. Megfelelő-e, ha a hűtőfolyadék hőmérsékletének mutatója üzemmelegen (tartós, 50-60 km/h sebesség mellett) a vékony vonalakat tekintve alulról a 3. és a 4. beosztás között van? A csatolt kép csak illusztráció az érthetőség kedvéért!

 

2. Azt olvastam, hogy a termosztátot házilag úgy a legkönnyebb ellenőrizni, ha hideg motorral indítva az autót kézzel ellenőrizzük a csövek hőmérsékletét. Ha a termosztát OK, akkor a felső csőnek kell fokozatosan melegednie, az alsónak csak azt követően, ha elérte az üzemi hőfokot és kinyitott a termosztát. Nos, én megcsináltam ezt a "tesztet" és azt vettem észre, hogy először a hűtőbordára alulról csatlakozó cső kezd melegedni, a felső ekkor nem. A vízhőfok mutatót figyelve láttam, hogy amikor elérte alulról a negyedik vékony vonalat, akkor egy kis idő elteltével visszább ereszkedik a mutató a 3. és a 4. vonal közé (ahogy az előző pontban írtam) - gondolom ekkor nyitott a termosztát. Ekkor ismét megfogtam a hűtőbordára csatlakozó csöveket, és a felső cső is kezdett folyamatosan melegedni. Tovább járatva a motort a felső cső melegebb volt, mint az alsó. Ezt a jelenséget én érzem csak ellentmondásosnak, hogy először az alsó cső melegszik, majd a felső, és üzemmelegen a felső melegebb, mint az alsó? :)

Amikor bekapcsolt a motor hűtőventilátora, akkor a vízhőfok mutató alulról a negyedik-ötödik vékony vonal között volt.

 

A fenti két pontot tekintve milyen infókkal, válaszokkal tudtok szolgálni?

 

Előre is köszönöm!

 

András