István Gyuri Creative Commons License 2014.08.30 0 0 410986

DJ. Bakter: A jelenlegi V0 terv számol a jelenlegi vasútvonalak feletti/alatti különszintű átvezetéssel.

Más nyomvonalak pedig nem számolnak. Tehát nem ugyanarról a szolgáltatási színvonalról beszélünk.

Ezt meg is lehet fordítani: a jelenlegi V0 terv alapján csak Szárligetnél és Cserőnél lehetne felmenni rá (egyáltalában megközelíteni is...).

Holott, ha már megépül a vasúti 4-es metró, akkor a nem túl nagy (...)-Győr-Szolnok-(...) forgalmon túl még érdemes lenne vonatok ráterelni...

 

Megcsináltuk, elfogadták, kiküldtük.

Már most tudjuk, hogy ez csak egy dísz anyag

Sajnos nem tudok egyetérteni. Nagyon gáz dolgok vannak az anyagban, ami a jelenleg is regnáló megmondó embereknek az "érvrendszerét" támasztja alá (illetve ezzel az anyaggal pótolhatják majd a további ritkítások, irtások gazdasági és társadalmi hatásainak érdemi vizsgálatát...)

 

Ebből következően minél hosszabb a vizsgált szakasz, annál kisebb lesz a kapacitása nem párhuzamos menetvonalak esetén, hiszen a vonatok utolérik egymást.

Előztetésről még nem hallottál?

 

Ennél több személyszállító vonatot Tatabánya-Győr között nehéz lenne elképzelni.

???

 

A V0-t kitalálók legfontosabb indoka a tehervonatok Budapestről való kirakása, a Kelenföld-Fc állomásköz tehermentesítése. Az előváros tehermentesítése pedig csak a második, az is elsősorban a keleti agglomerációban.

És mit érnek el ezzel? Gyakorlatilag semmilyen elővárosi sűrítést, pláne érdemi (nem díszfasz 30-60 percenkénti) S-Bahn-t ettől még nem lehet üzemeltetni, ahhoz ugyanúgy infrafejlesztésre lenne szükség - de azon már a tehervonatok is kényelmesen elférnének...

 

1. A most tervezett V0-t miért kell rögtön két vágányra építeni?

Mert egyébként gyorsabb lenne az elővárosokon át menni a tehervonatokkal...

 

3. Szerinted egy fejlesztés úgy megy, hogy fogalmunk sincs róla, mennyien fogják használni, aztán majd közben kiderül?

Igen. Sajnos láthatóan ÍGy működik...

 

számos meglévő vasútvonal van, ami személyforgalom szempontjából jó kapcsolatot képes adni, mégsincs kihasználva. Előbb ott kéne próbálkozni, nem milliárdokért új vonalat építeni.

Nem írtad, hogy kinek kellene "próbálkoznia"? Mert pl. a Start próbálkozna a 46-oson, csak nem engedik neki még a kétórás ütemet se...

Persze úgy elég nehéz (és gazdaságtalan) fejleszteni a vasutat, ha a volánjáratokat nem igazítják hozzájuk...

 

Még akkor sem, ha tudni lehet, hogy azt a mennyiségű forgalmat busszal is el lehet vinni, hiszen ma is ez történik.

Meg elmennek kocsival, meg nem utaznak(!). Aztán szép lassan el lehet jutni majd a negatív spriállal oda, hogy már a buszok sem kellenek, mert a hülye paraszt maradjon otthon, mert akinek nincs kocsija, az annyit is ér...

 

normaidő: 44 esre ráköltöttek közel 5 milliárdot, és nem tudják érdemben használni, ha lenne felső vezeték, meg a Börgönd-Szabadbattyán felett is, akkor lehetne kerülő útvonalnak használni.

Jelenleg is használják dízel előfogattal kerülőútiránynak. De érdemi forgalmat nem lehet ráterelni a viszonylag hosszú állomástávú vonalra a személyvonati forgalom mellett.

 

Van AWT meg Floyd aki Komárom-Székesfehérvár-Baja stb között használná az 5 öst is lévén olcsóbb a PHD, csak a vonal meg 6-18 óráig van nyitva...

Tegyük hozzá, hogy kb. heti 2-3 tehervonat van (lenne) ilyen viszonylatban....

 

Ferencváros jelenleg még "fontos" szerepet tölt be, de Szolnok ha átvenne feladatokat, akkor teljes felújításra szorul

Plusz következmény: akkor a gyorsteherek jelentős részének is kellene pályakapacitás (és plusz költség), hogy Szolnokra eljussanak, valamint a Budapesten belüli (és környéki jelentős számú) csokimenetekhez is további Bp-Szolnok tehervonatokra lenne szükség, ami hogy ha elfér majd a 100a-n, akkor ott a tranzit tehervonatoknak is el kellene férniük...

Előzmény: DJ. Bakter (410948)