kacagógerle Creative Commons License 2014.08.29 0 0 31816

Tulajdonképpen elsősorban nem a zaj miatt váltok amit hidegen produkál mert nem olyan nagy zaj az, csak egy kis ciripelés +5C alatt, ahogy melegszik el is múlik. Hanem tudat miatt, hogy pl. egy 10W40-es olaj 0 fok alatt szinte alig szivattyúzható.
Erre még rátesz az, hogy az autó 1-2 km-es városi utakat jár, fel sem melegszik a hűtőfolyadék sem, az olaj meg pláne.

A minap unalmamban betettem a hűtőszekrénybe egy 10W40-es, és egy 5W30-as olajat.
Hát kérem ég és föld volt a különbség. A 10W40 már a sima +4C fokos hőmérsékleten is úgy besűrűsödött, hogy el nem tudom képzelni hogyan nyomja be az olajszivattyú pl. a főtengely és a főtengelycsapágy közé.
A fagyóba betéve -18C fokra meg egyenesen katasztrófális volt a helyzet. Itt már az 5W30 is besűrűsödött, de közel sem annyira mint a 10W40.

Tudom, hogy 10W40-ről nem "illik" ekkorát ugrani.
Összehasonlítottam egy pár 5W40-es olaj melegoldali viszkozitását a Mobil1 New Life 0W40 olajéval, és azt tapasztaltam, hogy némelyik 5W40 még alacsonyabb viszkozitással rendelkezik 100C-on mint a New Life. 
Mint tudjuk, az olajat ha eszi egy motor, akkor azt üzemmeleg motornál eszi. Ennek tekintetében akár még jó is lehet a 0W40.:-)






Előzmény: oLayos (31815)