Az hogy zabálja az olajat nem biztos hogy motor hiba.
Ki kell cserélni az összes szimmeringet.
Vezérmű tengely, főtengely szimmering mindkét oldalon, szelepszár szimmerimegek.
Nekem egy TD temprám volt előtte 7500km-en 4 liter olajat evett meg, pedig a turbó tudja enni az olajat.
Összes szimmering csere, kuplung le korom fekete volt minden vastagon,alig tudtam kimosni.
Szimmeringeknél folytak az olajak.
Azután motor bontása nélkül 7500km/3-4 deci volt az olaj fogyás pedig a turbo már eresztette az olajat.
Azért mondom hogy nem valószínű a motor tönkre menetele, főleg benzinesnél. Ha ott baj van a motor elveszti az erejét.
Ha megy szépen és van benne erő akkor csak a szimmeringek engedhetnek.
Ne csinálj hülyeséget.
Indítsd el a motort járasd, pörgesd meg stb. ha kékesen füstöl vagy olajos szaga van a kipuffogónak vagy olaj permet van a kipuffogó csőben biztosan szimmeringes főleg szelepszár szimmeringes a kocsi.
Ha igen akkor a katalizátort tisztítani kell, vagy cserélni mert az menthetetlen.
A szimmeringek párszáz forintba kerülnek, a meló vele szervizben húzósabb, otthon két nap meg egy tálca sör.
Ha te csinálod olcsó a szerviz a váltó le-fel szerelésért egy 20-ast szokott kérni, akkor is megúszod 30-50-ből és megy a géped nem kell átírni semmit vagy szereltetni.
Megveszed a motort 50.000, berakatod 30-40.000, átíratod 5-10.000, és nem biztos hogy fél év után is menni fog.
SZÁMOLJ.