István Gyuri Creative Commons License 2014.08.24 0 0 410782

Arkimbz: Ezzel szemben a 10 perces forduló a kezdeti nagy nehézségek után, tisztán Flirtekkel, április közepéig már elég megbízhatóan működött.

Egyezik.

 

De mondjuk az is elég észszerűtlen, hogy a 3 szerelvényt igénylő hétvégi sülyi kanyarokban délelőtt 2 csíkos - 1 Flirt, délután 1 csíkos - 2 Flirt jár. A 120a-n és a 100a-n is egyik zónás épp Flirt, a másik meg csíkos.

A 70-esen is úgy volt, hogy volt még egy BDV (vagy inga) is a helyi váciban, emiatt (a magasabb normaidő miatt) Vácon léptetik a szerelvényeket - pedig pont ugyanannyi Flirt elég is lenne, ha nem léptetnék...

 

sörösgigant: Azt hiszem elbeszélünk egymás mellett.....

Igen, elbeszélünk egymás mellett, mert meg kell különböztetni, hogy hétvégén vagy munkanap (különösen a reggeli) csúcsidőben mi és hol közlekedik.

Az egyik oldalról felsorolod, hogy jár a 70-100a-120a-n is Flirt, a másik oldalon meg azt mondod, hogy a Flirt előtt a Dunántúlra soha nem járt semmilyen "modernebb" jármű, holott csúcson kívül ott is járt BDV, BVh, csíkos. Azért írtam ezeket a példákat, hogy "kompenzáljam" az általad írt listát, hogy hová vannak "elszórva" a Flritek.

 

Azzal egyetértek, hogy ne ácsorogjanak csúcsídőn kívül a tárolókban, hiszen azért vannak hogy menjenek, ne zabálják a hagyományosak a tuskókat, az áramot.

Akkor ezzel alapvetően elfogadod, hogy a jelenlegi leosztás nagyjából OK - hiszen a (reggeli) csúcson kívül megy csak a 70-71-82-100a-120a-ra Flirt.

 

Tudom nem az én dolgom de érdekelhet: Biztosan jó az a sok szerelvénymenet ? 

Amíg több az elérhető nyereség, mint amennyibe kerül, akkor igen.

Egyébként lehetne optimalizálni a szerelvénymenetek számán, de ez a Flirtek, Desirók stb. ide-oda pakolgatásán kívül is igaz.

Különösen a P-Szo, V-H átmenetekben vannak felesleges (néha egymással "szembe menő") szerelvénymenetek.

 

Aztán ugye itt a neten is lehetett többször olvasni, hogy a balparton rohadt kevés volt a dupla hétköznap, de a dunakanyari járatok meg hétvégén....hM...

Mit akarsz ezzel mondani?! Az, hogy munkanap mi és hogyan jár, annak sok köze nincs ahhoz, hogy hétvégén máshol mi hogyan jár...

 

Nekem az a bajom, hogy erőltetik át a Dunán őket, a betéteken meg körbejárós szar jár. Persze belefr az 50 percbe, de......

Munkanapon nincs "áterőltetve" a Dunán, a 80-ast leszámítva, de ott a teljes kiszolgálás Flirtre lett átállítva, onnan nincs értelme egyet-egyet visszahozni olyan vonatokra, ahol belefér a 100-as menetvonal és a körbejárás is.

Hétvégén lehetne talán egy kicsit optimálisabban elosztani (ha már egyik vonalon se váltották ki teljesen Flirttel a fordákat).

 

szó van arról, hogy Ud-IG IS LE FOGNAK JÁRNI. Járjanak, rendben mert 1 egység oda pont megfelelő. Járjon de csúcsidőn kívül,.....

Sok értelme (és haszna) nincs ennek a dombóvári megoldásnak, sokkal több a hátránya (pl. mindig mehet duplán a dunai személy, hogy akadhasson belőle Dombóvár felé is, aztán ha kell vinni a bázisra is, akkor meg mehet triplán, egy szóval nem túl gazdaságos megoldás, ráadásul a csúcsban is lekötne legalább egy plusz Flirtet...)

 

Majd ha lesz elég működö kék, és jut oda is....

A kék Flirtek (munkanapi) bevétési területe a szerződésben fixálva van.

 

OFF

benbe: A BKK-t is sokan vegzálják, hogy miért pont azok az angol nyelvű szövegek, amik, mert ők nem értik. Csakhát azokat egy angol hölgy találja ki és mondja magnóra, és bizony az a jó, még ha meglepő is. :)

Nem. Szerintem nem az a jó, amit az angol hölgy annak gondol. Hanem az, amit a legtöbben megértenek.

És az adott esetben lehet, hogy nem a legszabatosabb angol verzió az. Az anyanyelvi angol úgyis meg fogja érteni.

 

Ha egy angol meghallja a Rigó utcai angolt vagy holmi "Simple English"-t, száll is vissza a vonatára és húz el az országból valami fejlettebb felé.

Ugyan-ugyan.... Megkérdeztem "angol" ismerőseimet erről és nem ezen a véleményen voltak.

 

Az angolul alig beszélő nem beszélő bolgáron meg szlovákon meg az egyszerűsítés sem segítene, neki a magyar bemondás is pont annyit ér.

És az anyanyelvi angolon és az angolul nem beszélő (szerintem többségi) nemzetközi utasra nem kell gondolni?

 

Kizárólag a "call"-t tartom elfogadhatónak a megállók fölsorolásakor. 

Hát, én meg nagyon remélem, hogy ez nem fog elterjedni nálunk...

Én sem értettem, amikor először kint jártam - igenis, az egyszerűsítés felé kell törekedni, ahogyan a többség megérti (aki a "calling"-ot megérti, az a stop-ot is megérti!)

 

Ez van ugyanis angolul.

Helyesbítenék: ez IS angolul van. Most jöttem haza Angliából és megkérdeztem a házigazdákat (benne észak-ír, skót, észak és dél-angliai barátokat), valamint egy-két amerikait is, hogy angolul van-e a megállás a stop-pal is. A válasz 100%-ban igen volt. Én inkább nekik hiszek ebben a témában.

ON

 

Wiener Walzer: A 2 kocsis vonatokat kellene kiváltani, pl.: Nyékládháza-Tiszaújváros, Miskolc Kazincbarcika, Eger Füzesabony, Füzesabony Vámosgyörk, Vámosgyörk Gyöngyös Hatvan Szolnok stb között. 20 tengely és az alatti vonatoknál a mozdony fékberendezése miatt 48 óránként vizsgál, míg ha legfeljebb 2 kocsis, vonatoknál 24 óránként kell a mozdonynál féklöketállítás.

Ez utóbbi igaz, forintosítható is ez a tétel (is), ezzel együtt más dolgokat is figyelembe kell venni, pl. a kiváltható személykocsik mennyiségét (mert pl. a tiszaújvárosi ingában már betétkocsi sincs...És általában is, egy-két vonat kivételével jóval kevesebb utas van, mint egy szóló Flirt befogadóképessége - a BDV-k is ugyanígy feleslegesek lesznek ide...), a fejlesztéssel elérhető utasok számát, illetve azt, hogy van-e olyan haszna is a motorvonatnak, hogy menetrendi fejlesztést lehet végrehajtani (pl. a Keletiben a 10 perces fordulást - bár annó csinálták a hatvaniak ingával is - csak Flirttel vállalja a "Trakció", és csak így lehetett vágányt nyerni).

 

Mire kellene a felszabaduló mozdony?

Tehervonatra nincs gép, hiába van megrendelés meg vonat, mozdonyt rajzolni kellene hozzá.

Sokkal több tehervonatot visznek el magánok, mint amennyi gépet adtak (tök értelmetlenül) bérbe nekik - tehát itt karbantartási problémák vannak, amik pár hónappal később ugyanúgy előjönnének, ha lennének "felszabaduló" mozdonyok.

 

Amúgy a Flirt túl rövid, több egység összekapcsolása szétcsatolása stb megint macera.

Emeletes meg hosszabb szerelvényeket kellett volna venni az elővárosba.

Amikor ment a Flirt vagy Talent vita, én már akkor mondtam, hogy egyik sem jó, mert mind a kettő kicsi (ezért is járnak gyakorlatilag 80%-ban duplán...)

De ez van, ebből kell főzni.

 

Flirt kényszermegoldás.

3 at csatolni, nem is gazdaságos....

Egész nap járatni nyilván nem, egy-egy esetben gazdaságos lehet.

 

Lovrin: A 6 részes flirtek beszerzése most is megfontolandó lett volna.

Nem volt ilyen opcióra lehetőség.

 

benbe: Körüljárós inga helyett FLIRT-tel a Miskolc-környéki személyvonatok pont hogy folyamatosan pöröghetnének és szerelvényt tudnál megspórolni.

Egyedül Füzesabonyban lehetne egy két kocsis szerelvényt + Szilit megnyerni, a többi végponton jelenleg is "szorosan" fordulnak vissza a menetrendi struktúra (még meghagyott) elemeként.

 

Realista Vasutas: Utasforgalom miatt pl. a 4239-ben

Ott gazdaságosabb lenne egy hosszú (dupla) távolsági szerelvény Traxx-szal helyette, egy ingát ki lehetne szedni teljesen.

 

Wiener Walzer: Van aki egyből rájár, csak ez ugye szabálytalan.

Az utasításokat kell megváltoztatni és nem a 100 éves utasításokhoz igazítani a legmodernebb járműket és azok üzemét.

És persze azon is lehet(ne) módosítani, hogy ne minden esetben kelljen 15-tel menni vörös és/vagy hívó mellett.

Ezek azért nem Mózes kőtáblájába lettek vésve...

És mielőtt azt mondod, hogy ez itthon reménytelen, akkor gondolj arra, hogy az gőzös ingavonatok csak 80-nal (vagy csak 60-nal?) mehettek hátul működő géppel, aztán lett belőle 100, majd a csíkosok "miatt" 120, aztán a RJ indulásakor már 160-nal is mehettek.

 

Flirt kulcs az tabu.

Nem lehet belőle a dolgozónál, nem.

Nézd, ha a mv-knél lenne egységes Flirt-kulcs, akkor egy idő után egy-kettő elkallódna, aztán néhány "vasútbarát"-nál is lenne, aztán meg... :-/

 

Jelen esetben a vjv nem értesül a foglaltra járatásról, ha azt mozdonyrádión közlik

És, ha a szolgálati menetrendben van F-betű, arról hogy értesül? Ne legyünk már vaskalaposak...

 

DJ. Bakter: Mivel az ütemes menetrendben a vonatok sűrűsége szinte azonos egész nap

Nem igaz, elővárosban különösen nem.

 

az utasok száma viszont nem, így nem kell egész nap nagy szerelvénnyel pendlizni.

A reggeli csúcs után akár 4 vagy 6 részes  motorvonatból, akár emeletesből, akár hagyományos kocsiból így is, úgy is lesz, ami a tárolón áll.

És mivel a modern (akár nagy méretű szerelvény) olcsóbb, mint egy rövidebb hagyományos szerelvény, ezért adott esetben lehet olcsóbb megoldás az, hogy napközben is megy a nagy szerelvény.

 

Már csak az a kérdés, hogy mit csinálsz az emeletessel a reggeli csúcson és a délutáni csúcson kívül, valamint az aktuális gyengébb irányban?

Az utóbbi esetben bármilyen járművel "üresen" mész...

Az emeletesre ott van szükség, ahol már nem lehet sűrűbben (és hosszabb járművekkel) közlekedni.

 

Ha igazán fasza lenne az üzemirányítás, akkor a 120-ason a négyrészest Nagykátán le is lehetne szedni, és az ellenirányban érkezőhöz hozzácsatolni.

Ez nem üzemirányítási kérdés. Ez alapvetően normaidő kérdése. Illetve bizonyos esetekben menetrendi kérdés is (hogy biztosítható-e a szükséges idő a szét- és összezárásokhoz, pláne foglaltra járatás jelenlegi időszükséglete mellett...)

 

(ilyet saját szememmel láttam, hogy a szobi vonat 2 BDV-jéből egyiket lekapcsolták Vácon, szóval erre az alapszintű tevékenységre még a MÁV is képes volt egykoron)

Igen, de most már modern biztber lesz Vácon és nem lehet majd jelzőkezeléssel foglaltra bejárni, csak hívóval lehetne becammogni a világ végéről...
(Arra lenne leginkább lehetőség, hogy vagy az osztott vágányokon lejátszani ezt, vagy a Kátáról, Vácról stb. visszatérő szerelvények lennének erősítve a leakadó egységekkel...)

Előzmény: Arkimbz (410623)