stevie-13 Creative Commons License 2014.08.20 0 0 43014

A teljes kép persze a kommentekből rajzolódik ki (leszámítva egy-két egetverő baromságot).

 

Én nem vagyok gyári-alkatrész fanatikus, de van egy terület, ahol csak a gyári az elég jó: ez pedig a vezérlés.

 

Van saját flottás tapasztalat: a gyári vezérléssel karbantartott autók között nulla százalék lett problémás, a márkás utángyártott vezérlés szettel karbantartottak között szintén nem volt magas a problémák száma, de nem is volt nulla. Mivel egy elszakadt, vagy csak egy fogat átugró szíj, egy beálló ékszíjtárcsa súlyos rombolást végezhet a hengerfejben, motorblokkban, kockázatkezelési okokból értelmes döntés lehet a valamivel drágább, de biztosan üzembiztos alkatrészt választani.

 

A kockázat nagysága a bekövetkező negatív esemény valószínűségének szorzata az általa okozott kár értékével. A vezérlés esetén a szíjszakadás vagy a vezérlés más alkatrészének meghibásodási valószínűsége alacsony (de nem nulla), a hiba által okozott kár potenciálisan magas.

 

(OFF

Nemrég beszélgettem egy barátommal, aki banki kockázatmenedzser. Náluk például a számítógépes rendszer meg van duplázva: az eleve bunkerszerű építményben működő fő rendszer mellett egy 100 kilométerrel távolabb levő város mellett is van egy komplett második rendszerük, ami real time összeköttetésben van az elsővel. Erre azét van szükség, mert ha valamiért megsemmisül a fő rendszer (tűz, földrengés, villámcsapás, terrorcselekmény, egyéb vis major), az ügyfelek adatai akkor se vesszenek el.

ON)

 

Előzmény: stevie-13 (43013)