Nem azt tartom nagy bajnak, hogy a TÜKE beosztott munkatársa, aki az adatok kiszámolását felügyelte trehány, vagy hozzá nem értő ember.
A nagy bajnak azt tartom, hogy az ilyen szintű középvezető kezeiből milyen fals, valótlan adatok kerülnek, kerülhetnek - más ügyekben is - a TÜKE felső vezetése vagy Pécs város, közlekedésért is felelős alpolgármesterének kezébe.
--------------
Ad van ez a középvezető.
Fogalmam sincs ki, Ő.
Megkapja feladatul, hogy számoltassa ki beosztottaival a különböző autóbuszok átlagos fogyasztási adatait, és rendelkezésre állási mutatóit.
Ok.
Ez egy teljesen szokványos, amolyan mindennapi rutin feladat, amit egy közlekedési cégnél egy felső vezető ad a középvezetőnek.
(jobb cégeknél ilyet nem is kell kiadni feladatként, mert a társasági SAP, vagy más rendszer automatikusan gyűjti és hetente összegzi, átlagolja azok számára akik munkájához ez kell)
---------------------
Szóval megkapta a feladatot.
Felmérte erőit eszközeit.
Értelmezte a feladatot.
Ezután rövid, pár tőmondatos eligazítást tartott a beosztottaknak.
- mit számoljanak?
- hogyan számolják?
- az eredmények korrigálásakor mit kell figyelembe venni?
- stb.
Valószínűleg ez volt az a pont ahol a TÜKE el- vagy megbukott.
Nem voltam ott ezen az eligazításon.
azt sem tudom volt e ilyen eligazítás?
de ez a szakma.
A legvastagabb szakma.
Ide nem jó a párttagkönyv, ide szakmai tudás kell.
Arra 4-6-8 tőmondatra.
------------------------------
Amennyiben a TÜKE-nél még van/lenne Juliska néni + Mariska néni + Erzsike néni akik valamennyien Autóközlekedési Tisztképzőt végeztek valamikor ( vagy VK vagy Volán szakon) akkor nekik ugye alig kell valamit magyarázni, hisz tudják, hogy mit kell számítani.
sőőőt.
Azt is tudják, hogy ha badarság jön ki végeredményként, akkor a három nő, még egymás között, kávé fölött összesúgva rájön, hogy hülyeség lett a végeredmény és nekiáll kijavítani, újraszámolni.
Nem kerül már a TÜKE középvezető kezébe se a sületlenség, pláne nem kerül a TÜKE felső vezetőkhöz, pláne nem kerül nyilvánosságra.
------------------
Valószínű (nem tudom) a TÜKE-nél az elmúlt években lezajlott káoszban eltüntek a Juliskák, Mariskák, Erzsikék.
Helyüket átvették az Yvettek, Mirtilek és Xeniák.
Akik valakinek a lányai, unokahugai, barátnői.
Ők a Forgalmi Tisztiről azt hiszik, hogy szépségápolási tanácsadó.
Fogalmuk sincs a szakmáról.
Elvannak az ...........irodán...........mert rokonuk .......irodára.......tette be őket.
Nekik mindegy, hogy ...........iroda..............hol van, és ott vaslemezeket, újszülötteket, csirkemájat, vagy autóbuszokat kell nyilvántartani.
Fogalmuk sincs arról mit csinálnak, csak nyólctól-ötig tartson a munka és néha - ha kell - a főnök engedje, hogy kiugorjanak a városba munkaidőben, ezt-azt elintézni.
Már a gondolattól elsápadnak, hogy Városi Közlekedés szakirányon, Forgalmi Tisztit végezzenek.
Minek?
Fontosabb, hogy jóba legyenek azzal, aki oda ültette őket.
-----------------
így persze, hogy nem ismerték fel, hogy az általuk számolt adatok több mint humorosak.
Azt sem értik (szerintem), hogy nevetségessé tették a TÜKE-t.
Be se látják, fel se fogják, hogy mi ez a cécó, miért röhög rajtuk a hazai autóbusz közlekedésben 50-150 fő, Nyíregyházától-Zalaegerszegig.
Mégsem ők a hibásak, hanem a középvezető.
aki miután megkapta ezt a bolondságot, nem rontott be a hölgyekhez, hogy:
.......Anyává teszlek benneteket ha nem figyeltek arra amit csináltok............. !......csataüvöltéssel.
És a rámeredő, értelem hiányos boci szemeket látva, lehiggadva, elkezdte volna magyarázni a klaviatúra huszár számolóknak, hogy az általuk kihozott értékek arra jók csak, hogy a nehéz helyzetben lévő hazai autóbusz közlekedés szakembereinek, szerte az országban, 1-2 óra kellemes, mosolygós, hűledező órát szerezzenek.
Meg lehet ezt oldani.
- tanítással,
- képzéssel,
- házon belüli oktatással.