APT Creative Commons License 2014.08.04 0 0 154334

"Mintha olyat is olvastam volna, hogy első körben próbálkoztak olajjal, de nagyon szétcsapta."

 

Mi csapott volna szét, és mit? A coaxial gátszerkezetben még akkora erőhatások sincsenek, mint a horgonyjáratban... Nem, az alapvető probléma egyrészt a reteszek leragadása volt (pont a túl kicsi méretek és erőhatások miatt), másrészt a billegő csapjainak kenése. Ilyen kis méretben és ilyen nagy lengésszámnál nem lehet egy billegőcsapot kenetlenül járatni - teljesen elkopik, egy szervizciklus végére lehet kompletten cserélni (ha előbb ki nem törik az elfogyó csap...). Olyan kenőanyag viszont, ami 20-25 évig jó lenne ide - nincs. Egyelőre nincs, keresik, de még nem lelték meg...

 

Ami önmagában a szerkezetcserét illeti: újabban a márkaszervizekben ez teljesen bevett, általános gyakorlat. Nem állnak neki szétszedni és tisztítani a werket, ehelyett egy friss, gyári megy be, a régi megy vissza a gyárba, ahol az olcsóbb, egyszerűbb werkeket kidobják, a komolyabbakat szétkapják, ami egy picit is problémásnak tűnik, azt kidobják, ami hibátlan, az megy vissza a szalagra és beépítik. Így elvileg gyárilag ellenőrzött és gyári minőségben kent állapotú werk kerül mindig az órába.

Előzmény: Nick389 (154329)