tomcat Creative Commons License 2014.07.28 0 0 154124

A Nike szerencsére nem presztízsmárka és a sportcipő legkevésbé sem presztízscikk. Viszonylag soklábú és aktív család vagyunk, az előszobában van egy 4 szintes cipőtartó rack. Kiballagtam megnézni, 6 db Nike-t számoltam hirtelen össze, amik gyakori használatban vannak (a többi a cipőszekrényben), ezek közül 4 Made in Vietnam, 2 Made in Indonesie.

Szerintem téves a párhuzamod.

A Nike a nyugati világban nem luxuscikk, mert ha az volna, akkor pl. az LG LCD tévé is az volna.Tömeggyártott tucattermék, a szállítási költsége konténerben a teljes előállítási költségre vetítve 1%-a sincs.

Maradjunk szerintem inkább az óráknál, van ott is épp elég gond. Ha lesz egy kis időm, bővebben kifejtem: már a másod-harmadvonalbeli gyártókhoz is elért az a trend, hogy történelmi órák újraélesztésével trükköznek. A Bulova Snorkel 666 (korábban 20 ATM vízállóság) mai kiadása kézmosáshoz épp csak jó. A 2014-es sport/búvár (ha úgy tetszik Sub-epigon) Hamilton Pan Europ is épp csak 5 ATM, uszodába, tengerbe nem lehet vele menni, hiába a vászon szíj.

Ez kinek és miért jó?

Egyetértek APT helyzetértékelésével: valaminek változnia kell és ha a svájci luxus(óra)ipar nem változtat önmagától, akkor könnyen lehet, hogy a világ válaszol.

Luxuscikk mondjuk a Formula-1. Rolex, Oris, Tag-Heuer stb. óraszponzorokkal. Hiába volt fordulatos a mai futam, ha összességében 80000 néző maradt el a versenyhétvégéről.

 

tomcat

Előzmény: Wreck Diver (154119)