Tudtommal a kenési problémák a megfelelő dpf-es olajjal kiküszöbölhető, valamint a megfelezett olajcsere. Pici odafigyelés, regeneraciókat nem félbeszakítani, és talán ezt sem kell idő elött cserélni.
A megfelezett olajcsere és az autópályás céltalan plusz körök (nehogy megszakítsuk a regenerálást) érzékelhető többletköltséggel járnak, de ez van: a dízelmotor működése során képződő korom részecskék borzasztóan károsak az egészségre, alapvető felelősségünk, hogy ha már dízelezünk, vigyázzunk embertársaink egészségére.
A "DPF-es olaj" ugyanúgy hígul, mint a többi. Az ACEA C1, C2, C3, C4 olajok lényege az alacsony kéntartalom (low SAPS, azaz Suphatic Acid, Phosphorous Sulphur), ami azt jelenti, hogy ha elég, nem keletkezik a DPF számára káros melléktermék.
Itt egy jó írás a motorolaj felhígulásának okairól és esetleges következményeiről, illetve a technológiákról, hogy ennek hatását csökkentsék:
http://autotechnika.hu/cikkek/8391,mitol-higulhat-fel-a-motorolaj-.html