stevie-13 Creative Commons License 2014.07.27 0 0 42833

A pdtdi-s autókkal viszont volt gond, sokszor ment az autó laptopra kötve fél órákat, hogy kiégessék. Pedig nem csak városban ment az autó.

 

 

A PD-k motorok helyett már a VW is csak CR-motorokat használ, mert belátták, hogy a PD-k egyszerűen nem kompatibulisek a DPF-fel.

 

 

A szűrő kiégetése többlet gázolaj befecskendezéssel történik, úgy, hogy a kipufogóban a hőmérséklet jóval magasabb legyen a normál üzemhez képest.  Viszont ez a folyamat az olaj hígulásához vezet.

 

 

És még egy dolog: a regeneráló autó zabálja a gázolajat. A mostani autóm (Volvo S60 a D5-ös dízelmotorral, öt henger, 2400 cm3) városi használatban uszkve 300 kilométerenként regenerál 20-30 kilométert. Egyrészt érződik a motor járásán és kis mértékben a menetteljesítményeken is, másrészt döbbenetes pillanatnyi fogyasztás értékek jelennek meg a fogyasztásmérőn, 60-nal gurulva 8-9-10 literek.... Bár az autó nagyon is takarékos egyébként, az összesített fogyasztás átlagot alaposan elrontja a regenerálás.

 

Az is igaz, hogy országúton vagy autópályán haladva vagy soha nem regenerál, vagy legalábbis azt nem lehet észrevenni, illetve egy normális tempóban (óra szerint 140 km/h) végigautózott autópályás szakasz effektíve helyettesíti a regenerálást.

 

 

Előzmény: S.P (42830)