S.P Creative Commons License 2014.07.27 0 0 42830

Akkor másképp fogalmazok:

100-150 ezer km fölött, már eleve kicsit több kormot tartalmaz a kipufogógáz, ilyenkor egy már sokat "futott" részecskeszűrő a végét járja. Feltéve, ha az előző gazdája nem heréltette ki. (Ismerek olyan kipufogóst, aki ebből él, már le és felszerelést nem is vállal, mert nem győzi kivágni-kifurkálni-összeheggeszteni a dpf-eket.)

Az általad említett tdci-k tényleg jól bírják, bár nálunk senki nem ilyen rövid távon használja az autót, de úgy néz ki, hogy 150 ezer km-ig nincs velük baj. A pdtdi-s autókkal viszont volt gond, sokszor ment az autó laptopra kötve fél órákat, hogy kiégessék. Pedig nem csak városban ment az autó.

A dci-s pdf-eket nem ismerem, de nem mernék bekockáztatni egy részecskeszűrős használt autót városi használatra. A szűrő kiégetése többlet gázolaj befecskendezéssel történik, úgy, hogy a kipufogóban a hőmérséklet jóval magasabb legyen a normál üzemhez képest.  Viszont ez a folyamat az olaj hígulásához vezet. Ha sokat kell regenerálni a szűrőt, akkor a kenéssel lehet baj. A dpf is sokba kerül, meg az elégtelen kenéssel járó hibák is sokba kerülhetnek. Ez meg már (nekem) túl sok rizikót jelent, és ezért mertem azt mondani, hogy az 1.9 dci-t dpf nélkül még meg mertem venni csak rövidtávú használatra, de dpf-est már nem mernék.

 

Előzmény: ThomBoy (42827)