Fradista Utazó Creative Commons License 2014.07.22 0 0 30147

Most jelent megy egy vizsgálat, miszerint az A45 autópálya (Dortmund - Aschaffenburg) elengedhetetlen felújítása során több, mint tíz völgyhidat kell kicserélni (azaz a meglévőt elbontani és újat építeni). Ennek a költségei önmagában elviszik kb. tíz év autópályadíj-bevételét. És azért van még egy-két autópálya Németországban.

 

Eközben a határmenti régiók egységesen tiltakoznak az útdíj ellen. Baden-Württemberg tartomány bemutatott egy számítást, miszerint az útdíj csak az ő tartományukban nagyobb veszteséget fog okozni, mint amennyi az összes, útdíjból várható bevétel. Jelenleg a tartományban kb. 2,5 milliárd euró jövedelem keletkezik a határforgalomból évente, ha ez 30%-kal csökken, az 750 millió euró kiesés évente. Az útdíjból várt bevétel össznémet szinten 600 millió euró.