kbn Creative Commons License 2014.07.19 0 0 19504

Köszönöm.

 

Az útvonala közel ideális - végre sikerült megtörni a dogmát, miszerint a vasútállomás a "kályha", ezzel a helyi utasoknak olan szolgáltatást kínálni, amivel a város keleti és nyugati fele közt nincs átjárás... a kis távolságok miatt pedig itt lenne egyedül értelme buszra szállni. Ami a 2-es helyijárattal le van fedve, az nagyrészt gyalog bejárható.

 

Kár, hogy nem rendes helyi járat, pedig valószínűleg lenne utasigény a nyugati laktelepekről a Tapolcai útra (pl. kórház), amit a vasútállomás-centrikusság miatt nem képes ellátni.

 

Az útvonal még jobb lenne, ha a Bercsényi helyett minimális kerülővel a lakótelpet érintve a Fodor utcán menne - ehhez az infrastruktúra már megvan - illetve a Zsidi úti körforgalom helyett a Schwarz lakótelep felé kanyarodna (kilométerben ugyanaz, a Mátyás király utcában pedig még meg is van a felhagyott megálló - a lakótelepre viszont kéne építeni egyet, ahonnan már elég húzós séta a belváros és a Balaton, tehát szintén lenne utasigény, ha a házakoz közel állna meg a busz, és nem messze kint a főúton).

 

A 2-es helyijárat teljesítményét pedig egy ezzel ellentétes útvonalon kellene felhasználni.

Előzmény: Törölt nick (19503)