Pont emiatt írtam, hogy bonyolult ez.
De az alacsonyabb árfekvésben ez jó iránymutató.
Nike, Camel, Police, KIA, Seat óra nem örökbe adható kategória. :))
Az ékszeripar, és a bármilyen technológiát, begyártást megfizetni tudó
luxuscégek meg teljesen más történet. Ott már valóban nehéz határvonalakat húzni.
( Mont Blanc órák a Minerva felvásárlása után, ugye.
Vagy a kronométerkészítő nevén lovagoló Arnold & Son, akiknek annyira sajátjai
a szerkezetei, mint Ralph Laurennek az IWC, amit tokoz, mégis szépek, érdekesek. )
Részemről egy Harry Winston vagy Van Cleef & Arpels ékszeróra ( az utóbbi egészen gagyi
szerkezetekkel is tudott pedig készülni... ) sokkal elfogadhatóbb, mint a Patek mandzsetta.
Ők ékszerekkel foglalkoznak, és ennek szerves része az óra is.
Ehhez jó esetben a legjobb arra szakosodott gyártóktól vásárolnak be.
De személy szerint nekem a Patek mandzsetta egyenlő lenne a Harry Winston
teniszcipővel, a VC&A szappannal, vagy az LV kulcstartó kategóriáival. És ha öltönyt kezdenének varratni,
azért is kiröhögném őket. Nyilván másnak más az ízlése, értékítélete, tűréshatára. Úgy a cégek, mint a vásárlók részéről.
Persze lehet, hogy a vásárlóik felől érkező igény az oka, és már nem bírtak a szervereik az email áradattal,
miszerint minden Patek tulaj madzsettát akar az óra mellé. Mondjuk akkor is illett volna nemet mondani.
De nálam ez vörös posztó. Ennyi erővel gyárttathatnának a Bergeonnal saját feliratos lupét, és eladhatnák fadobozban tízszeres áron.
Olvastam egy jó cikket arról, hogyan vetkőzi le szép lassan a luxusipar mindazt, ami valaha luxussá tette.
És bár nem kétlem, hogy jól megalapozott számítások mentén folynak ezek a piacnyitások a csóróbbak felé
( Sokszor annak is ilyen szaga van, ami nem is az... ), nekem ez nem szimpatikus.
Valahogy könnyebben emészteném, ha a Nestlé megvenné a Vauchert, és high end órákat kezdene gyártani inhouse kaliberekkel,
mintha a Jaeger venné meg a Nestlét, és kezdene JLC dűlő-, ültetvény-, és mikrorégió-szelektált csokoládékat árulni.
Az előbbit érteném, az utóbbit meg nem.
De mivel a legtöbb márka esetében nem én vagyok a célközönség, és hasznot nekik nem hajtván
a véleményem is irreleváns a számukra, így mindenki csinálhatja tovább, amit helyesnek érez és szeret.