gabor.tege Creative Commons License 2014.07.12 0 0 340512

Üdv Barátaim !

 

A segítségeteket szeretném kérni...Ismét :D

Június 7.-én egy osztrák autóstárs segítségével sikerült beparkolnom az út melletti erdőbe szeretett w210-esemmel. Kiszakadt a két első trapéz, a kerekek betolódtak a küszöbbe, elhajlott a hűtő, az első merevítő, a bal hátsó rugó tört, első lámpa, lökhárító, sárvédő auch kaputt. Beszéltem több szerelővel is, és azt az általános képet kaptam, hogy ilyen mértékben sérült futómű esetén nem érdemes az autó javításán gondolkodni, mert vagy jó lesz, vagy soha többé nem fog rendesen futni az autó...Sajnálom szegénykémet, mert az alatt a bő 1/2 év alatt mióta megvan nagyon jól szolgált, el van gázosítva (hibátlanul ment a 2.8-as benzines autópályán 10 liter gázzal), kulturált a belseje és alapjában nem volt annyira szétrohadva mint sok társa...

Úgyhogy most másik autóvásárlás előtt állok és mivel most már folyamatosan Németországban dolgozok, itt nézelődök...

 

Arra már rájöttem, hogy töröktől TILOS autót venni, hogy minden hülyeségre rá kell kérdezni (tört-e az autó, van-e karcolás rajta, beütés, mattulás,stb), mert itt kint pl. a műszaki megléte "nem annyira fontos" egy autónál... :D

Mindegy...szóval keresgélek...Összességében ahogy én látom eddig, az általam keresett W211 kombikat 2000 € környékétől érdemes nézegetni...

És itt jön a dilemma... Benzin vagy Dízel...

Benzinesekből a 240-280-asokat keresem, viszont ami benzinest eddig megnéztem, azok vagy hülyére vannak lakva, vagy az eladó vígan teker vele 180-200-al, hogy megmutassa mennyire megy az autó, vagy szarrá vannak rohadva...A dizelek kicsit talán jobb állapotúak, kulturáltabb az összkép, általában nem török-autónepper-önjelölt versenyző tulajdonában vannak. Viszont annyi rosszat olvastam a CDI motorokról, meg hogy költséges a javítása, hogy komolyan viszolygok tőle... Ami dízelben szóba jöhet, az vagy a 270 vagy a 320 CDI...

A kérdésem az lenne, hogy mire figyeljek, hány km után kell komolyan hozzányúlni (ill. hány km után kell nézni ezeket, amikor már biztos hozzá kellett nyúlni) a motorhoz, mik azok a jelenségek, hangok, zörejek, amik komolyabb hibára utalhatnak?

Amit kinéztem CDI-ben:

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/mercedes-benz-e-320-t-cdi-avantgarde-automatik-navi-t%C3%BCv06-2014-gustavsburg/188282203.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=47%2C48%2C49%2C50%2C51%2C52%2C53%2C54%2C55%2C56%2C57%2C58%2C59%2C60%2C61%2C62%2C177%2C64%2C178%2C66%2C179&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minFirstRegistrationDate=1999-01-01&maxPrice=2000&ambitCountry=DE&zipcode=64646&zipcodeRadius=50&negativeFeatures=EXPORT

 

Vagy ilyen korú, és típusú autónál inkább benzinest nézzek? Vagy bevállalható a CDI?

 

u.i.: Azt tudom, hogy nem lesz olcsó az átírás (olyan 470 eFt körül számoltam), ezzel tisztában vagyok, köszönöm 4 :D