Platon Creative Commons License 2014.07.06 0 0 23339

Érdekes egy vitastílusod van, egyszerűbb lenne a jelzős szerkezetek nélkül.

 

Nem keverek semmit, a támadási szögről (AoA) írtam (alfa) és ennek maximális értékéről (átesés előtt) alacsony sebességű fordulóharcban. 

 

Itt megnézheted mi az.

 

Alapvető aerodinamika. A deltaszárnyon ebben a szituációban a hagyományos szárnyhoz képest nem következik be olyan hamar az áramlás leválás, azaz nem esik át. A hagyományos szárny esetében már alacsonyabb állásszögön megkezdődik az áramlás leválás.

 

 a deltaszárny egyik komoly hátránya, hogy fordulóban a gép hatalmas ütemben veszít a sebességéből, így energiájából is

 

Na látod, ez igaz. Miért is van ez így kérdezhetnéd? ;) A nagy állásszögben sem válik le a hatásréteg, ezért bizony komoly légellenállás lép fel. Ennek meg az az eredménye, hogy a gép rendkívül jól fordul, és agilis. Persze energiát veszít, de nem is energiaharcról beszélünk hanem fordulóharcról.

 

Ha F-15-el megpróbálsz egy olyan magas állásszögű manővert alacsony sebességnél ami a Mig-21 nek még bőven megy, akkor az F-15 átesik és zuhanásba kezd. Akár milyen erős is a motorja, nem számít. Ha az egyik szárny átesik akkor a manővernek ott vége. Ha alacsonyan vagy, vagy éppen egy másik gép vadászik rád, akkor a gépnek is.

 

Ráadásul egy flame outot is könnyen összeszedhetsz ilyen nagy állásszögű fordulónál, pláne ha negatívban még meg is ijedsz, hogy átesel és rátolod fáklyát.

 

Remélem így már érted miről beszélek.

 

Nem kell annyira a szívedre venni, nem arról van szó hogy a Mig-21 jobb gép mint az F-15 - ami amúgy egészen kiváló típus -  hanem arról, hogy egy speciális szituációban jobban manőverezik, és gépágyúval fölényben van az F-15 felett. De ezt persze bőven ellensúlyozza a jobb elektronika és rakétás fegyverzet. A vadászgép nem csak agilitásból és aerodinamikából áll.

Előzmény: gaunt (23338)