gaunt Creative Commons License 2014.07.06 0 0 23338

Valahogy nem tudom elhinni. A szárny felületi terhelés és a tolóerő-tömeg arány terén az F-15 hatalmas, kiegyenlíthetetlen előnyben van a 21-essel szemben, és márpedig ez a kettő adat ami meghatározza, hogy fordulóharcban melyik lesz jobb.

Az F-15 hajtóművei olyan brutálisan erősek, hogy a gép teljesen függőleges emelkedés közben gyorsulni képes!

És már csak azért sem hiszem el, mert a deltaszárny egyik komoly hátránya, hogy fordulóban a gép hatalmas ütemben veszít a sebességéből, így energiájából is, és ez különösen igaz a régebbi konstrukciókra, így a 21-esre is.

Az F-15 30 alfa szöge szemben a Mig 57 fokos alfa szögével.

Olyan dolgokról írsz amiről fogalmad sincs mi. Kevered a szárny nyilazási szögét a repülés közbeni állásszöggel. Nagyon nem mindegy. Egyébként, az F-15 ezen a téren is behozhatatlan előnyben van a 21-essel szemben.

Valóban volt egy teszt amiben egy korai F-14A-t (TF30 hajtóművekkel) fordulóharcban megvert a 21-es. De hogy egy F-15-öst... Kizárt. Az egyetlen szovjet gép ami elméletben egyenlő eséllyel indulhatott fordulóharcban az Eagle ellen a Szu-27, minden más teljesen esélytelen, még a MiG-29 is, alacsony üzemanyagtartaléka miatt.

De szerintem kérdezzük meg Molni kollégát, ő a modern amerikai repülőgépeket nagyon jól ismeri.



Előzmény: Platon (23330)