stevie-13 Creative Commons License 2014.06.25 0 0 31498

Ebben a megfogalmazásban felkínálod a labdát mantec-nek és ...

Őszintén szólva Mantec magánvéleménye nem nagyon érdekel :-)

Amikor most áprilisban éppen ez a fránya szulfáthamu volt a téma, az volt a konklúzió, hogy a szulfáthamu nem melléktermék, hanem az olaj egyik összetevője.

Te magad ezt írtad (31148):

"Egy Ax/Bx specifikációra tervezett motornál nem biztos, hogy megfelelő egy LOW SAPS motorolaj használata. A Szulfat Ash-Kén-Foszfor (SAPS) jelenléte sok hagyományos dízelnél, jellemző izom-konstrukcióknál az Ax/Bx - nek megfelelő érték, vagy annál magasabb szulfáthamu és fémtartalmú ( pl. cink) adalékolást követelnek meg a megfelelő üzemelés érdekében."

SLX ezt írta (31181):

"a szulfáthamut nyugodtan tekinthetjük a motorolajok "alkatrészének", több-kevesebb (0.50 - 1.50 tömeg %) szulfáthamu minden motorolajban megtalálható (vagyis "gyárilag" kerül bele)."

Igaz, korábban ez is elhangzott, szintén tőled (31146):

"A szulfáthamut nem teszik mint adalékanyag az olajhoz, hanem az a különböző fémtartalmú adalékanyagok szilárd égéstermékei és a motor működése közben keletkeznek."

Én benne vagyok, hogy tovább ragozzuk ezt a témát, mert úgy tűnik, még van benne anyag :-) Jó lenne kiadni a végén egy konszenzussal elfogadott közös nyilatkozatot arról, hogy most akkor mi a franc is az a szulfáthamu :-)

Előzmény: oLayos (31497)