Persze, csak közben változik a világ.
Régen a Patek attól függetlenül volt az, ami,
hogy bárkit érdekelt volna, ki égeti nekik a számlapokat.
És az sem számított, ki szállítja az éboszt, hiszen annyi munkaórát
és szakmaiságot öltek az átalakításba, finiselésbe, ami feledtette ezt.
Ma meg egy rotorgravírozásra is reklámértékkel lehet hivatkozni.
Nekem a tradícionális Svájci " a legjobb csavargyártótól veszem a csavarokat,
aki 1813 óta családi vállalkozásban gyártja a csavarokat.
Én másban vagyok jó, eszemben nincs csavargyártással tökölni" módi jobban tetszett,
mint az "én gyártom a csavarjaimat, nézzétek milyen szépen kékítek"
marketing videókkal fémjelzett. Anno egyszerűen nem írták ki, mi honnan van.
Azért sejthette az ember, hogy minőségi beszállítókkal dolgoztattak.
Most meg - ahogy írod is - azzal operálnak, hogy felvásárolják a számlapgyárat,
utca-házszám marad, és közben döngetik a mellükön a nagy "in-house" tetkót.
És bár én készséggel elhiszem ( na jó, nem ), hogy senki semmibe nem szól bele,
és mindenki független, csak a bevétel megy ugyanabba a kalapba, azért ferde szemmel
nézem végig, hogy szinte az összes márka az ismert 4-5 csoport ( Kering, Richemont stb. ) tulajdona.
Így amikor azt hinném, hogy "Ralph Laurenék komolyan gondolják az órázást Jaeger és IWC werkekkel, apám",
akkor belelóg a bilibe a kezem, és eszembe jut, hogy "ja, ugyanaz a tulajdonosa a három cégnek.", és vége az álomnak.
Remélem, megérem, hogy egyszer a Police-t vagy a Fossil-t megvegye a Kering,
és bevágjanak egy tourbillont-t a termékpalettájuk tetejére. Az legalább őszintén vicces lesz. :)