Sy,csak azért hogy tegyek rá még egy lapáttal,és legyen mivel egyet nem értenetek./Mt.298§./-(1988.I törv.-KKt.18/A-L.§)
A fuvarozó munkaidejébe beleszámit minden olyan idő,amit a munkával kapcsolatban tölt el.Nem csak az amit a kabinban tölt! Ide tartozik
Vezetési idő
be és kirakodás ideje
a jármű takaritására ,fenntartására forditott idő
a jármű ,a rakomány és az utasok biztonságára forditott idő
az előirások teljesitésére forditott idő
Adminisztráció,rakodás felügyelete ,vámhatósági ügyintézés ideje stb.
be és kirakodásra történö várakozás ideje,ha nem lehet előre tudni,hogy ez mennyi lesz.
Mindez munkaidönek minösül ,amire a sofőrnek Bért kell fizetni.!
"25-30 ft- os/ km dijazásba ez ugye belefér?
A törvény szerint a Rendelkezésre állási időnek is értelme van, De nem a magyar vállalkozóknál.
Ezt ugyan úgy kell fizetni mint hagyományos munkaköröknél az ügyeletet
Van bérpótlék is az éjszakai munka végzésre például....
Rendelkezésre állás idő
az autóval kompon kellnek át
A járműszerelvényt vasutra rakták,a teljes vasúti szállitás ideje alatt
határátkeléskor a várakozással eltöltött idő
a hétvégi kamion stop alatt eltöltött várakozás ideje
az az idő amit a válltó sofőr a fekvöhelyen pihenve,vagy a jobb oldali ülésen tölt el.
Továbbá a 45 ös pihit is fizetni kell a munkáltatónak ,mert ez nem szabadidő ,mert akkor otthon lenne a családjával.Ezért minősiti a törvény Rendelkezésre állási időnek.
Azt meg hogy a munkavállalót mennyire érdekli a jog szerint járó bér,az a 25-30 ft/km dijazásnál is kiderűlt.
Mintahogy az is:, a lehetőségek elöl menekülünk ,inkább harcolni kellene érte összefogva.