Ezeket a járműveket nem tőle vették , ő másképp került a képbe .
A tematika az ismereteim szerint a következő volt : az egyik jogszabályban van egy olyanféle mondat , hogy a segédmotoros kerékpárok megfelelőségét (tehát hogy egyáltalán valóban segédmotoros kerékpár , illetve szerkezetileg megfelelő ) a gyártó , vagy a forgalmazó tanúsítja ; ezek híján igazolja a jözlekedési hatóság . Bander Feri -- saját állítás szerint -- kötött valami megállapodást a francia gyárral-forgalmazóval , hogy ő magyarországi Aixam vezérképviselet . Egyes vélemények szerint erről Franciaországban nem is tudtak .
Mindenesetre Feri alapított egy céget majd nekilátott a tanúsítványokkal bizniszelni ; az volt ugyanis a helyzet , hogy bekerült Magyarországra a mopedautó ( jobbára Ausztriából ) és meg is volt hozzá a kinti papírja , de az nem magyarul volt írva . És ment a polgár az autószerű járgányal rendszám nélkül "M"-es jogsival -- állt a balhé az utakon . Ha valaki leadta Ferinek a külföldi okmányt és kicsngetett 50.000 Ft + ÁFA-t akkor kapott egy magyar nyelvű tanúsítványt arról , hogy az ilyen-olyan alvázszámú , nevű-típusú mopedautó a hivatkozott magyar szabályok szerint segédmotoros kerékpár . Pecsét aláírás , ahogy kell . Magyarul , érthetően .
Sokan ráharaptak , mert ez kézzelfoghatóbb volt , mint egy olasz vagy német nyelvű forgalmi . Feri mentségére szóljon , hogy a félszázezer forintos cetlihez jogvédelem is járt , vagyis ha a rendőr mégis kevesellte ezt az erősen megkérdőjelezhető értékű papírt a rendszám helyett és feljelentette az illetőt akkor valamilyen szinten részt vett az ügyben : megírta az ellenvetést , elment a bírósági tárgyalásra stb. Ezzel együtt sok kisnyugdíjasról lehúzta ezt a pénz -- és azonfelül az eredeti külföldi okmányok nála maradtak , azokat nem adta ki a tanúsítványhoz . Vagy külföldi papír , vagy tanúsítvány : ez a kérdés , válasszatok !
Aztán jött 2009 , be lehetett rendszámozni lényegében a mai rendszer szerint -- egyetlen lényeges változás a 'B'-s előírás elmaradása volt azóta -- de ehhez kellett az eredeti külföldi okmány . Anélkül rendszámhoz jutni nem lehetett , mert a BAnder-féle irományt kiröhögték a vizsgabázison -- lényegében joggal . Feri pedig erősen támadta ezt a fajta nyilványtartásba vételt , egyrészt mert sértette az üzleti érdekeit , másrészt mert jogtalannak tartotta a regadót és úgy általában drágának ez eljárást , harmadrészt mert nem tudta elfogadni a "B"-s jogsi megkövetelését . Emiatt nem volt túl együttműködő ezzel a fajta berendszámozási rendszerrel , de állítása szerint nem szabotált , aki visszakérte a berendszámozáshoz az eredeti okmányokat azoknak visszaadta -- ha lemondtak minden további követelésről ( jogi képviselet , pénz ) . Tovább árnyalja a képet , hogy néhány látványos , de sikertelen mopeautós akció után több évre külföldre ( asszem Németországba) ment és gyakorlatilag elérhetetlenné vált .
Hogy hány tanúsítványt adott ki , illetve hány külföldi forgalmi eltűnése szárad a lelkén azt ember nem tudja . Azt sem tudom , hogy adott-e ki tanúsítványt külföldi okmányok nélkül , végülis azt leírni egy Microcarról , hogy 349 kg-os és 4 kW-os , emiatt segédmotor nem egy nagy kockázat .
Egyébként ez a tabúsítvány a heppje , 2007-ben és 2008-ban Bakaliban a találkozón is folyton ezzel fűzött minket .