Ami az évjárat megállapítását illeti :
- az egyik járművön volt egy gyári matrica amelyik tartalmazta a súlyadatokat és a gyártási évet , hónapot
- a másik járműnél volt ugyanolyan típusú másik masinánk , aminek megvan a Typenscheinje . Azt lemásoltuk és vittük a vizsgára , mondván , nem ezé a kocsié , de ugyanolyan , vagyis a szükséges adatok kihalászhatók belőle . A papírtalan alvázszámának a végződése 1051-gyel volt nagyobb a papíros -- és eképp ismert gyártási évű -- példánytól . Vagyis a gyártási évük vagy azonos , vagy egy évvel lehet fiatalabb . A vizsgabiztos végülis azonos évjáratúnak vette ; hogy ebből dolgozott , vagy a központi nyilvántartón keresztül hozzáfért-e a gyári adatállományhoz azt nem tudom . Lelke rajta .
- a harmadik járműnél megvolt a szervizkönyv , valószínűleg az volt a számítási alap
Hogy ez mennyire általános , vagy szabályos azt nem tudom -- de ezek személyes , valós tapasztalatok , amik egybevethetők a jogszabályokkal .
Mindenesetre erre a három járműre van rálátásom , és egyiknél se tekintették újnak a regadó szempontjából , és mégcsak nem is az adásvételi keltezését tekintették első forgalombahylezési időnek . Ezért bosszantónak tartom , ha valaki egészen mást ír , miközben ő maga soha egyetlen ilyen járművet nem rendszámozott be , és nem is tud személyes példát hozni ilyen esetre az ismerősi köréből .
Hogy az Aixamok jobban eladhatók azt én is tudom .
Cinikus hangnem ? Lehet kissé epésen írok , mert a ilyen konkrét , egyoldalú , isteni kinyilatkoztatásra emlékeztető stilus borzolja az idegeimet . Az élet , a vélemények mindig kissé árnylatabbak .
Azt le lehet írni , hogy én nem vennék Ligier Ambrát . Azt is , hogy nem tanácsolom másoknak , hogy vegyenek . De azt , hogy soha senki nem fog MAgyarországon megvenni normál áron ilyen kocsit , mert egy internetes oldalon valaki a minősítésében problémásnak ítélte -- hát ez kissé túlzás .
Az is sarkítás , hogy az osztrák tulajdonos mindig minden körülmények között pótolja a törzskönyvet ( Ha mégis elviszi a lakásból a fogtündér, akkor a tulajdonos bemegy a márkakereskedésbe, bemutatja a forgalmi engedélyt amivel igazolja, hogy a saját járművéről van szó, és megigényli az új Typ.-t. másrészt ha tegyük fel mégis elveszti valahogy a tulajdonos, vagy lepisili a kutya, vagy a gyerek szétvágja ollóval, akkor a tulajdonosnak kötelessége pótolni. ) Ugyanis volt aki ilyet írt : Ha nincs terve a járművel ahogy te írod, akkor kivonatja véglegesen a forgalomból és alkatrészként eladhatja papír nélkül, ennyi.
Márpedig akkor teljes a kép . Berger Hanzi nem akart veszkődni a Microcarral kivonta végleg a forgalmból ( Typenschein ugrott ) és eladta a devecseri Kurázsi Mama KFT-nek . Aki továbbadta Bivalyhertelendre Árvaházi Béla bácsinak . Aki egy szimpla adásvételivel nagy megelégedéssel használta évekig , csakhogy bejött 2009-ben a berendszámozás ... és ugye ekkor jöttek a gondok . Amit szerencsére a jogszabályi engedmény megoldott . Nem értem mi ebben a tisztességtelen , mert úgy tűnik , hogy mindenki akinek papírtalan mopedautója van az autótolvaj orgazda apagyilkos .
Nem vitatom , hogy biztos van köztük gyanús előéletű , de kategórikusan kijelenteni az összes papírtalan járműről , hogy problémás , nem szabad vele foglalkozni , és vesszen mindenki ( hetedíziglen az ivadékaival együtt ) aki hozzányúl ...
Azért van némi fogalmam az ausztriai életvisznyokról -- és személyes tapasztalatom is valamennyi -- és éppen ezért tartok túlzónak bizonyos kijelentéseket .