Törölt nick Creative Commons License 2014.06.13 0 0 49803

A klimat biza karban kell tartani. A klima kompresszor resze igy nez ki:

 

 

Van egy haz es benne het dugattyu. A dugattyuk par milllimetert mozognak, de sajnos mindig mozognak, mert a meghajtasuk, azaz ez

mindig forog, hiszen ra van kotve egy ekszijjal a motor fotengelyere.

A klimarendszerben van freon (ez a hutokozeg) es olaj, ami keni a mechanikai reszt.

Ezt harom evente ki kell cserelni. Van egy klimaszervizelo gep, arra rakotik az auto klimarendszeret es egy masfel oras algoritmussal lefejtik a rendszerbol a freont es az olajat, kimossak a rendszert egy detergenssel es visszatoltik a freont es a friss olajat.

Ezt foleg azert kell 3 evente megtenni, mert a O2-ot olyan szarazszurovel szereltek amit nem lehet cserelni. ( a szarazszuro ott van a klimahuto jobb oldalan es egy nagymeretu feher anyaszeruseg utan lehet felismerni.) Szarazszurot lehet kapni, de kicserelni nem lehet :).

Az olaj hianya a kompresszor megszorulasahoz vezet, ami eltori a tengelyt, ez tortent Octo19 kocsijaba.

 

Nekem az egyetlen elektromos szelep hibasodott meg, ami a kompresszorban van, 

 

Es mivel sehol sem lehet kapni ilyet, teljes kompresszort kellett cserelni+hutot aminek cserelheto szuroje van +  egy kapcsolot is. 

 

Kimosni a klima kondenzatoratat nagyon nehez barmifele habbal vagy aeroszolos spray-vel ( a klimabox be van temetve a muszerfalba), a legbiztosabb tisztitas azt amit Octi megcsinalt es tanacsara en is, de kell hozza endoszkop es tenyleg nagyon sok folyadek tolti meg az auto belteret, amit ki kell szaritani ( ket nap- en kiszereltem az anyoseles elotti karpitot is). 

Egy literes viragpermetezot hasznaltam, amit egy perfuzius csovel meghosszabitottam, vagy 7 liter vizzel mostam ki a klima kondenzatort. Kell aramtalanitani az autot ennel a muveletnel. 

 

 

Előzmény: Draganovic (49782)