Mindenváró Ádám Creative Commons License 2014.06.09 0 0 12557

Üdv,

 

Végre minden kis bizbasz a helyére került és menetkész állapotba került az autó.

Összességében  - bár elvesztettem a fonalat 200 óra tájékán - az előzetes elképzelésnek megfelelően 250-300 óra közötti idő alatt készült el. Éppen 3 hónap alatt tudtam ráfordítani ennyi időt.

 

A végeredmény : mindenhol vaslemezre cseréltem az elkorhadt lemezeket. Jobb oldalon a teljes külső-belső küszöb, első sárvédő alja, első taposó, hátsó sárvédő és doblemez külső fele,  meg a kaszni hátsó sarka levágódott.
Bal oldalon a kaszni hátsó sarka, a külső küszöb alsó részének a hátulsó kétharmada, hátsó sárvédő és doblemez, első taposólemez lett cserélve-javítva. 
Javítva lett még a két első torony alja a kerékjárati ívben, két ajtó alsó falcolása,meg a zárhíd alul, továbbá  a tolótető lemeze, meg a tető első része is le lett csiszolva a szélvédőnél, mert rügyezett végig.  
Ahol maradt a kicsit rozsdás lemez, ott amennyire tudtam leszedtem a rozsdát, lekezeltem rozsdamaróval, majd kapott bevonatot.
A fényezés javítva lett, másfél liter kihígított szín ment rá. Fújkáltam a tetőt félig, a jobb első sárvédőt teljesen, első - hátsó lökhárítókat, két hátsó sárvédőt,  bal első sárvédő alját, ajtók alját csíkig.
Sajna a szín nem lett egész pontos, bizonyos fény mellett látszik hogy ez inkább zöld, a régi meg inkább kékes türkiz árnyalat és a régiben a szemcsék is nagyobbak. Fújásom olyan amilyen, végén átpolíroztam kicsit itt ott , tűrhető lett. Vettem polírozáshoz anyagokat, szivacsot aztán egy fúrógéppel ment a dolog.

Jobb lett volna még fél literrel több festéket venni és az egészet egyben lefújni, legalább nem ütött volna el az a pár megmaradt elem. Lehet hogy 1x még azokat is átfújom.

Nagy hiba, hogy az első ajtók beállítását elcsesztem, ez miatt le kell majd szednem megint a két első sárvédőt. :-(
Becsukva a rések jók, de kinyitva az ajtó megereszkedik annyit, hogy becsukáskor pont kellemetlenül nekiütközik a kengyelnek, erősen kell becsapni és nem jó ez így. Nem figyeltem rá eléggé, ezt még újra kell alkotni.

Legvégül ment rá viaszos üregvédő szer, meg vagy ha-hét doboz bitumenes alvázvédő


Az egész munka költsége 140 ezer forint volt, benne a rücsipisztollyal, meg az Erbaval is. 
Ezzel elégedett is vagyok, a szakmunka árának a töredéke ez.
Rohadtul sok meló volt, remélem hogy még három vizsgán átmegy ezek után, tehát 8 évet még kibír alattam.


Az egész képekben ugyanott ahol eddig:
http://www.habfarago.hu/galleries/index.php?folder=/

Köszönöm a hozzászólásokat, a segítségeket mindenkinek.