Akárhogy is nézem a dolgot, itt semmi más nem okozhatta a fogyasztás drasztikus csökkenését csak a vastagabb olajra váltás.
Természetesen elhisszük a drasztikus fogyasztáscsökkenést, és örülünk, hogy keveset fogyaszt az autód, de biztosan nem áll fenn összefüggés az olaj és a fogyasztáscsökkenés között.
:-)
Az olajnak valójában igen csekély hatása van a fogyasztásra, a motor belső súrlódása eltörpül mondjuk a légellenállás mellett.
Ha okoz is különbséget a fogyasztásban az olaj minősége, annak mértéke alig lehet több 1-2 százaléknál - és természetesen mindig a "vékonyabb" olaj használatakor lesz kisebb a fogyasztás.
Az olajnak azonban nem a fogyasztás csökkentése a szerepe, hanem elsősorban a megfelelő olajfilm kialakítása, a motor tisztán tartása (detergens funkciók), és fontos az is, hogy a jó tulajdonságait minél tovább megőrizze - ezekben a képességekben pedig a szintetikus olajok sokkal jobbak.
A kevéssé viszkózus olaj ráadásul gyorsítja a kopást: hidegindításkor az olaj nehezebben jut el a kenési pontokra, később épül fel a kenés, ilyenkor a motor jobban kopik.
A fentiek figyelembevételével azt javaslom, a 20W-50-es kísérletbe bele se kezdj, és inkább térj vissza egy normális szintetikus olajhoz - úgy tűnik, neked az autó munkaeszköz, megérdemli, hogy úgy is kezeld.