mov Creative Commons License 2014.06.04 0 0 42475

Hát ha álló helyzetben melegíted vagy vissza tud csapni hátulról a kipufogógáz, akkor az azért van, mert a katalizátor bemelegedéséig nincs katalizálás, így a szabadon kijutó szénhidrogének mennyisége sokszorosa az üzemi állapotnak, hasonló szagokat okozva, mint a katalizátor nélküli járművek esetében. Ez lehet kóros is, azaz a katalizátor a végét járja, és alap esetben szinte semmit nem katalizál, aztán menet közben már elfogadható mértékben.

Alap esetben azért a katalizátor nagyon hamar elkezdi betölteni a funkcióját, így az indítás után rögtön nem benzinszag van, hanem amolyan kis hőmérsékleten égő radírgumira emlékeztető, legalábbis számomra.

 

Szerintem nem ártana egy CH mérés meleg katalizátornál, mert ha gond van vele, akkor jól láthatóan kilóg a határértékekből, és műszaki vizsgán legfeljebb levelező tagozaton fog átmenni.

Előzmény: Ati_! (42474)