Sprinter CDI Creative Commons License 2014.06.03 0 0 338639

Részben igazad van, de

 

azért a gyár nem véletlenül nyomul a taxi piacon. Itt főleg a német piacra gondolok, de van még jó pár ország, ahová ez a mondat érvényes. Pl. Dániában amikor jártam a reptéren 99% W212-t láttam, pedig akkor nemrég váltotta a W211-et. A taxist két dolog érdekli: anyagilag megérje, és lehetőleg kényelmes legyen a napi 8 óra benne ücsörgéshez. Nem hiszem, hogy bárkinek (főleg neked) be kellene mutatnom mit tudtak a Mercedes taxik úgy a W124-ig bezárólag (bár a W124 bevezetésekor is emlékszem valami taxis sztrájkra Stuttgartban a minőség miatt). Az egymillió gondtalan kilométer lehetősége minden Mercedes dízelmotorban benne volt. Melyik másik márka tudta ugyanezt? Semelyik. Aztán nézzük tovább! Keressünk a mobile.de-n sok kilométeres taxikat! Érdekes, hogy W210 CDI-ből már nem találunk nagyon millió feletti futásúakat. A leadott taxik jellemzően 500ekm körül futottak, és előfordulnak motorhibásak. A taxi W211 CDI-k közt már 300ekm felett találni motorhibásakat és inkább 400ekm körül vannak az eladó példányok. De a legérdekesebb a W212 taxi kínálat, mert ott szinte mind 200e kilométert futott és valami elképesztő számú motorhibásat hirdetnek. Vajon a taxis ezek után W213-at fog venni? Mert, ha kint is ír valaki egy olyan Toyota Prius-os taxis cikket, mint ami megjelent a totalcaron, akkor legfeljebb a mazohista Mercedes rajongó, de abból szerintem nem sok van. És ez már fájni fog a gyárnak is.

 

Ha magamat nézem, én most úgy gondolnám, hogy nem fogok W212-t venni, mert a rám jellemző 8-12 éves korban anyagilag fenntarthatatlanok lesznek. Ha sokan fognak hasonlóan gondolkodni, az a használt Mercedesek árát szépen meg fogja nyomni lefelé, ami miatt az első tulajok is rosszabbul járnak, ez pedig szintén visszahat az új autó eladásokra is.

 

Értem én, amit írsz és amit a gyár szeretne, de véleményem szerint ez egy olyan fegyver, ami elég könnyen visszafelé is elsülhet. Pláne egy olyan gyártónál, ahol a 30 éves autók még ma is megbízhatóbbak mint egy szalon új.

 

Amit írtam, azt meg nem ellened írtam és szerintem Karimax sem, hanem mint Mercedes rajongó azellen a sok marha tervező ellen, akinek az a dolga Stuttgartban, hogy napi 8 órában méregdrága meghibásodási lehetőségeket tervezzen. Szerintem mostanra egy kicsit túl messzire mentek.

Előzmény: Smafu.w126 (338633)